کد خبر: 270759
۰
۰
نسخه چاپی

کمبود اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی و تصفیه خانه کرمانشاه

علیرضا کاکاوند ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه آب و فاضلاب اقدامات خوبی در استان کرمانشاه صورت گرفته، علیرغم اینکه در بعضی شهرها با مشکل تنش آبی مواجه بودیم.

وی افزود: مشکل آبرسانی به شهرستان روانسر با اجرای یک ایستگاه پمپاژ آب حل شده و پروژه آبرسانی به شهرستان صحنه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: شهر پاوه از سالیان گذشته با مشکل تأمین آب شرب مواجه بوده که تا سه ماه آینده این مشکل حل خواهد شد و پروژه در مرحله راه اندازی آزمایشی قرار دارد.

کاکاوند گفت: همچنین پروژه آبرسانی به گیلانغرب تکمیل و آبرسانی به شهر ریجاب و کرند تا ۲ ماه آینده بر طرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمانشاه از لحاظ آب و فاضلاب با مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: شهر کرمانشاه با افت فشار و قطعی آب مواجه بود که با تأمین آب از ۱۰ حلقه چاه و استفاده از منابع آبی میان دربند، سراب قنبر، طاق بستان، ده پهن و سد گاوشان وضعیت بهتر شده است.

کاکاوند ادامه داد: طرح تأمین آبرسانی برای کرمانشاه از سد گاوشان قرار بوده است در سال ۹۴ تکمیل شود اما به دلیل کمبود اعتبار، هنوز اهداف این پروژه محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از کمبود ۹۵۰ لیتر بر ثانیه آب کرمانشاه، ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آن از طریق ۱۱ حلقه چاه با کمک شهرداری کرمانشاه تأمین شده که سه حلقه آن وارد مدار آبرسانی شده است اما هم اکنون ۲۰ درصد شهر کرمانشاه با قطعی و افت فشار آب درگیر است.

وی افزود: ۶۵ درصد شبکه فاضلاب کرمانشاه مدرن و مابقی سنتی است و هم اکنون از پروژه تصفیه خانه کرمانشاه از سه قسمت، یک قسمت آن هم به صورت ناقص اجرا شده است و برای تکمیل آن به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کاکاوند با اشاره به اهمیت کیفیت آب شرب مصرفی تصریح کرد: استان کرمانشاه یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب را در اختیار دارد و در ماه گذشته که در یکی از شهرهای مرزی مسمومیت اتفاق افتاد و دلیل آن مشخص نشد برای کنترل کیفیت آب سه میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: تعداد اکیپ‌های تعمیر و نگه داری و گند زدایی از ۶ اکیپ به ۱۶ و اکیپ‌های نمونه برداری آب از هفت به ۱۶ افزایش یافته است و شاخص کیفیت آب در کرمانشاه به بیش از ۹۹ درصد و در شهرستان‌ها به ۹۶ درصد ارتقا یافته است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید