کد خبر: 270831
۰
۰
نسخه چاپی

خلوص ۹۸ درصدی بذرهای گواهی شده برنج

به گزارش اقتصادآینده نیوز سیده مریم حسینی ظهر شنبه در حاشیه آغاز توزیع بذرهای گواهی شده برنج در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مزایای بهره گیری از بذرهای گواهی شده، اظهار کرد: این بذرها عاری از هر گونه بذر علف‌های هرز، بیماری و قارچ است.

وی با بیان اینکه خلوص بذرهای گواهی شده بیش از ۹۸ درصد است، افزود: کشاورزان با استفاده از بذرهای گواهی شده به جای خود مصرفی، شاهد افزایش عملکرد در هر هکتار نیز خواهند بود.

حسینی با اشاره به اینکه خلوص برنج سفید تولید شده از بذرهای گواهی شده نیز بسیار بالا است، گفت: استفاده از این بذرها با توجه به نبود بذرهای علف‌های هرز هزینه استفاده از کارگر در وجین را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه قیمت فروش برنج سفید تولید شده از بذرهای گواهی شده به دلیل خلوص، بالا است، ادامه داد: تحقیقات سال‌های اخیر نشان داده در زمینه عملکرد نیز شاهد رشد ۹ تا ۱۵ درصدی هستیم که این بسته به نوع مدیریت زراعی است.

رئیس مرکز تحقیقات برنج کشور با تأکید بر اینکه امیدواریم استفاده از بذرهای گواهی شده برنج هر سال در میان کشاورزان افزایش یابد، افزود: با افزایش استفاده از بذرهای گواهی شده می‌توانیم به استاندارد جهانی نیز نزدیک شویم.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید