کد خبر: 270855
۰
۰
نسخه چاپی

همسفره با محرومان/ با هدف خدمت به روستائیان آمده ایم

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امروزه محرومیت خراسان جنوبی بر کسی پوشیده نیست. محرومیت‌هایی که در دل روستاها ریشه دوانده و مردمانش را با فقر و تنگدستی گلاویز کرده است.

از سویی دیگر رهبر فرزانه انقلاب همواره بر دستگیری از نیازمندان تاکید داشته و در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند: وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم و به زندگی این قشر بیشتر رسیدگی کنیم. این، وظیفه‌ی ما و وصیت امام (ره) است.

اگرچه نهادها و دستگاه‌های مختلفی در راستای کمک به محرومان پای کار آمده‌اند اما مردمانی نیکو سرشت هم از جای جای این خاک بلند شده و راه خدمت به محرومان را پیش گرفته‌اند. انسان‌هایی که حتی در روزهای سخت کرونا هم دست از تلاش برنداشته و پا به پای خانواده مسیر دلدادگی را طی طریق می‌کنند.

حجت الاسلام احراری از جمله افرادی است که همسرش، همسفرش می‌شود و ماه عسل شأن را عازم مناطق محروم نهبندان می‌شوند تا زندگی شأن را با طعم شیرین خدمت رسانی آغاز کنند.

رفتند تا در دفتر خاطراتشان از صحنه‌های شیرین کمک به محرومان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تعلیم و تربیت، معیشتی و بهداشتی حک کنند.

گامی برای محرومان

اکنون ۲۷ ماه از استقرارشان در نقطه‌ای محروم از نهبندان می‌گذرد اما با صلابت تر از گذشته گام بر می‌دارند. هرچند تاکنون با رایزنی‌ها و کمک دیگر نهادها خدمات زیادی در دو روستای شهرک سهل آباد و حسین آباد از توابع نهبندان ارائه کرده‌اند اما قصد بازگشت ندارند و از برای ادامه مسیر در راه خدمت رسانی برنامه ریزی هایی دارند.

محمد رضا حضور در مناطق محروم در نخستین گام‌های مشترک زندگی را توفیقی الهی می‌داند و از حضور در جمع روستاییان به خود می بالد.

به راستی چه زیباست که در شرایطی که تجملات دنیا را فرا گرفته و چشم و هم چشمی‌ها بر زندگی‌ها به ویژه مراسم‌های ازدواج سایه انداخته، با کوله‌ای سراسر از عشق مسیر دلدادگی را پیش بگیری و در سخت‌ترین شرایط کرونایی هم دست از جهاد و خدمت برنداری.

ساعتی را با این روحانی مستقر و امام روستا به گفت و گو می‌نشینیم تا از انگیزه، اهداف و اقداماتش برایمان سخن بگوید.

۲۷ ماه خدمت در مناطق محروم

حجت الاسلام محمدرضا احراری در گفتگو با مهر بیان کرد: بعد از برگزاری مراسم ازدواجی بسیار ساده در دو روستای سهل آباد و حسین آباد رزاق زاده از توابع دهستان شوسف شهرستان نهبندان خدمت کرده‌ام.

وی که بنا به گفته خودش دو سال پیش ازدواج کرده است، گفت: برای سفر ماه عسل، خدمت رسانی به مناطق محروم را انتخاب کردیم.

حجت‌الاسلام احراری با بیان اینکه ۱۰ ماه را در شهرک سهل آباد و ۱۷ ماه در روستای حسین آباد رزاق زاده خدمت‌رسانی داشته‌ام، افزود: در حال حاضر در روستای حسین آباد، کیلومتر ۱۸۰ شهرستان بیرجند به عنوان روحانی و امام روستا مستقر هستم.

این روحانی مستقر که خودش را خادم مردم می‌داند، افزود: خوشبختانه همسرم در اجرای برنامه‌های مختلف در روستا همکاری می‌کند و از انتخاب این مسیر خوشحال است.

وی با اشاره به امکانات رفاهی روستا، بیان کرد: اگرچه حسین آباد از برخی امکانات مانند نعمت گاز طبیعی محروم است اما شیرینی خدمت به محرومان انگیزه‌ام را برای خدمت چند برابر می‌کند.

گام‌هایی برای اشتغال روستاییان

این روحانی مستقر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال بیان کرد: ساخت نانوایی با ظرفیت چهار نفر اشتغال از جمله اقدامات انجام شده بوده که تا سه ماهه آینده به بهره برداری می‌رسد.

حجت الاسلام احراری ایجاد کارگاه خیاطی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: این کارگاه تا پنج ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال برای ۱۵ نفر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای الگوی دام از دیگر اقدامات انجام شده است، افزود: در این راستا به ۲۵ نفر تسهیلات پرداخت شده که ۹۰ درصد از آن‌ها واحد الگوی دام را ایجاد کرده‌اند.

حجت الاسلام احراری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عمران و آبادی روستا بیان کرد: رفع مشکلات مدرسه روستا از قبیل احداث سرویس بهداشتی، آبخوری و رنگ آمیزی کلاس و نمازخانه از جمله اقدامات انجام شده است.

اجرای طرح جمعه‌های همدلی

وی بتن ریزی کف مدرسه، تعویض شیشه‌های شکسته و خرید وایت برد را از دیگر اقدامات دانست و اظهار کرد: همچنین چهار حمام و سرویس بهداشتی در روستا احداث شده است.

وی بیان کرد: تهیه دو آبگرمکن، کمک به معیشت روستاییان، احداث زمین چمن مصنوعی هم از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده در روستا است.

حجت الاسلام احراری از توزیع سبد غذایی بین خانوارهای نیازمند خبر داد و گفت: در راستای رزمایش کمک مومنانه و با همکاری خیرین، هنگ مرزی و آستان قدس رضوی ۸۰ درصد از اهالی روستا حداقل برای یک بار سبد غذایی دریافت کرده‌اند.

وی طرح جمعه‌های همدلی را از دیگر اقدامات انجام شده در روستا دانست و گفت: در راستای اجرای این طرح جمعه هر هفته اردوی جهادی برای رفع مشکلات خاص برگزار می‌شود.

این روحانی مستقر برگزاری کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن را از برنامه‌های تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: ۲۵ جوان و نوجوان حافظ یک تا سه جز قرآن هستند.

حجت الاسلام احراری با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام شده بیان کرد: توزیع بیش از ۷۰ بسته لوازم التحریر در مدرسه روستای حسین آباد و مدارس روستاهای همجوار از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در عصر کرونا گند زدایی مستمر مسجد و معابر روستای حسین آباد و معابر روستاهای همجوار مورد توجه بوده است، گفت: همچنین در راستای حمایت معیشتی از اهالی روستا، بیش از ۵۰۰ عدد جوجه مرغ محلی در شهرک سهل آباد توزیع شده است.

اجرای طرح خانه رویش

حجت الاسلام احراری حضور در مناسبت‌ها و اقامه نماز را از دیگر اقدامات دانست و گفت: طرح خانه رویش برای ارتباط با خانواده‌ها و رفع مشکلات خانواده هم از جمله اقدامات موفق در روستا بوده است.

وی با بیان اینکه هفت سفیر سلامت در روستا به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند، اظهار کرد: مشاوره، حجامت و ماساژ از جمله اقدامات این افراد است.

وی با بیان اینکه حسین آباد دارای ۳۲۵ نفر است، گفت: رفع مشکلات روستاییان و کسب رضایت خداوند از جمله اهداف برای حضور در روستا است.

اگرچه مثال محمد رضا احراری افراد زیادی هستند که با لبیک به فرمان رهبری، راه جهاد و خدمت رسانی را پیش گرفته‌اند اما چه خوب است این اشخاص را به عنوان الگویی برای جامعه معرفی کنیم تا این فرهنگ ارزشمند به دیگران منتقل شده و زنجیره‌ای محکم از عشق و خدمت رسانی را شکل دهد. بزارک تصویر

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید