کد خبر: 270862
۰
۰
نسخه چاپی

رسالت روحانیون تراز انقلاب در گام دوم بصیرت افزایی مردم است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر شنبه در سفر به شهرستان گرمی، با حضور در «همایش روحانیون تراز انقلاب با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب» که با شرکت امامان محله و مبلغان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ملت ایران، به‌ویژه جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند و به توضیح و روشن کردن مسئله برداشتن «گام دوم» به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت یک دستورالعمل و بیانیه جامع در ابعاد فرهنگی، علمی، تحقیقاتی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی بوده و شامل چند سرفصل مهم است که رسالت روحانیون انقلابی را در تحول بخشیدن و به منصه ظهور رساندن ایده‌های ارزشمند مقام معظم رهبری حساس‌تر می‌کند.

رسالت روحانیون تراز انقلاب در گام دوم بصیرت افزایی مردم است

وی به وظایف روحانیون اشاره کرد و گفت: تزریق امید به آینده، نشاط، پویایی، جوشش و خروش جنبش انقلابی در بطن و متن جامعه وظیفه روحانیون انقلابی است و نیز تربیت نسل جوان انقلابی و سپردن امور جامعه، مسئولیت‌ها و مناصب کلیدی به جوانان انقلابی وظیفه روحانیون و مخصوصاً ائمه جماعات و جمعه است.

جوانان را باید با حیله‌های دشمنان آشنا کرد

حجت‌الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه معرفت افزایی و بصیرت بخشی در شناخت دوست و دشمن از دیگر وظایف جامعه طلاب و روحانیون است بیان کرد: وظیفه روحانیون تنویر افکار عمومی مردم است اینکه راه درست و موانع آن و هدف‌های ابتدایی، غایی و نهایی را به جامعه معرفی کرده و با حیله دشمن نسل جوان را آشنا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه داریم مردم را نسبت به دین و اهداف نظام آشنا کنیم تاکید کرد: از وظایف دیگر و مهم روحانیون این است که نسبت به ابعاد اسلامیت نظام جمهوری اسلامی و اینکه این نظام نسبت به نهضت‌های اسلامی مشابه در داخل و انقلاب‌های خارج کشور موفق‌تر بوده است، تلاش بیشتر داشته باشند.

حضور ۲۰ روحانی در مناطق محروم شهرستان گرمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با قدردانی از مدیر بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تأمین امامان محله شهرستان‌های محروم گفت: در حال حاضر ۲۰ روحانی با پشتیبانی مالی بنیاد علوی و تلاش و درایت بنیاد هدایت جذب و در روستاهای محروم شهرستان گرمی مشغول فعالیت و تبلیغ چهره به چهره هستند و امسال بنا داریم در کنار تعمیر خانه‌های عالم، تعداد ۱۰ واحد خانه عالم جدید در گرمی احداث کنیم.

وی تاکید کرد: برای اثرگذاری در تحول اجتماعی، ابتدا باید در درون خود تحول معنوی و روحی ایجاد کنیم و ارتباط با خدا و ائمه اطهار (ع) در این راه بسیار راهگشا است.

به گزارش خبرنگار مهر در پایان این همایش با اهدا لوح تقدیر از دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی به خاطر تعامل شایسته و مستمر با تبلیغات اسلامی گرمی و کمک به اسکان امامان محله و برنامه‌های فرهنگی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

رسالت روحانیون تراز انقلاب در گام دوم بصیرت افزایی مردم است

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید