کد خبر: 270926
۰
۰
نسخه چاپی

شرایط کرونا در استان ایلام به شدت نگران کننده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در پنجاه و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا نسبت به وضعیت کرونا در استان‌های همسایه ابراز نگرانی کرد و اظهار کرد: با توجه به شرایط حاد کرونا در برخی استان‌های همسایه به ویژه استان خوزستان که چند شهرستان با وضعیت قرمز قرار دارد، نیازمند اهتمام جدی مردم و مسئولان در پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان است.

وی با بیان این مطلب که اگر مراقبت لازم به عمل نیاید باید منتظر روزهای سخت و بحرانی کرونا باشیم، افزود: در حال حاضر شرایط کرونا در استان به شدت نگران کننده است و امروز ۴ شهرستان ایلام، آبدانان، دره شهر و دهلران در وضعیت زرد قرار گرفته و این یک پیام هشدار و اعلام خطر برای کل استان است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با تاکید بر پیشگیری و تمهیدات لازم به ویژه در شهرستان‌های که با سه استان خوزستان، لرستان و کرمانشاه همسایه هستند، گفت: ما نباید صبر کنیم که وضعیت بحرانی شود بعد به فکر چاره بیافتیم، برای جلوگیری از شیوع کرونا هرکاری که لازم است همین الان بایست انجام داد.

وی تصریح کرد: به طور مثال دهلران همسایه خوزستان بوده که ۸ شهر قرمز و ۵ شهر نارنجی دارد و باید مواظبت کرد که این شرایط وضعیت خطرناکی برای دهلران و دیگر نقاط استان ایجاد نکند.

فعالیت کارکنان ادارات به صورت دو سوم

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که فرد مبتلا به کرونا اگر در جامعه و محل کار ظاهر شود مرتکب جرم شده است، تاکید کرد: همه باید به مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد کرونا توجه جدی داشته و تمکین کنند، در این زمینه افراد بیمار و دارای علائم نبایست در جامعه و محل کار حضور یابند در غیر این صورت برابر قانون و دستورالعمل‌ها ستاد کرونا بی ملاحظه با او برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که در ایام پیش رو انتخابات، شب عید، تعطیلات نوروزی و … داریم، تاکید کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در مراسمات به شدت کم رنگ شده است و اگر این روند ادامه یابد قطعاً شاهد وضعیت خطرناکی در بحث کرونا خواهیم شد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اجرای برخی برنامه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف گفت: هر برنامه‌ای که در این شرایط اجرا می‌شود کاملاً باید با هماهنگی ستاد کرونا انجام شود.

وی افزود: واکسن کرونا آمده و امیدواریم به وفور در دسترس مردم قرار گیرد، تا آن زمان و در این شرایط پیش رو بایستی سختی‌ها را تحمل کنیم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از این روزهای کرونایی نیز بگذریم.

استاندار ایلام در خصوص میزان حضور و فعالیت کارکنان ادارات در شهرستان‌های زرد استان نیز تاکید کرد: به دلیل افزایش شیوع کرونا از امروز فعالیت کارکنان ادارات غیرضروری در چهار شهرستان زرد استان به صورت دو سوم، اما حضور کارکنان دستگاه‌های خدمت رسانی به صورت کامل خواهد بود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید