کد خبر: 271080
۰
۰
نسخه چاپی

نخبگان باید در عمل حمایت شوند/ رشد علمی ایران مثال زدنی است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر یک شنبه در شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان خراسان شمالی بر حمایت شایسته از نخبگان و طرح‌های نوآورانه تأکید کرد و اظهار داشت: باید نخبگان مورد توجه جدی مسئولان باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تحریم‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف از جمله در بخش علم و فناوری، گفت: در شرایطی که در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری تحریم هستیم، اینکه بتوانیم در این بخش‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام داده و به نتیجه هم برسیم، خود هنر بزرگی است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت جامع از نخبگان، افزود: وقتی همه امکانات برای اجرایی شدن ایده در اختیار فرد نخبه گذاشته شود، همت‌ها و انگیزه‌ها برای نوآوری افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به نقش‌آفرینی خیران و نهادهای مختلف ازجمله اوقاف و امور خیریه در شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان استان، اضافه کرد: باید هرچه سریع‌تر ساختارهای اجرایی این شورا تکمیل شده و فعالیت خود را آغاز کند.

امام جمعه بجنورد گفت: این مجموعه برای فراهم کردن بسترهای مورد نیاز اجرایی شدن ایده‌های نخبگان تشکیل شده؛ ازاین‌رو باید سعی کند ضمن جذب سرمایه‌های مختلف، نیازمندی‌ها در حوزه‌های گوناگون استان ازجمله صنعت، واحدهای تولیدی و خدماتی و … را بررسی و شناسایی کند و با جذب نخبگان، از طرح‌های نوآورانه آن‌ها برای رفع این نیازمندی‌ها حمایت عملی کند.

وی در انتها بیان کرد: رشد علمی کشور در این شرایط تحریمی مثال زدنی است اما باید همچنان این مسیر ادامه داشته باشد.

گفتنی است، شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان خراسان شمالی متشکل از کمیته‌هایی مانند کمیته نخبگان، خیران و … با هدف حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استان تشکیل شده است.

در نشست امروز که با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، حسین انتظاری به‌عنوان نخستین دبیر شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان استان معرفی شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید