کد خبر: 271124
۰
۰
نسخه چاپی

طلا ناایمن‌ترین مجتمع تجاری اراک/ چراغ طلا خاموش می‌شود

محسن خیرمند در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از وظایف معاونت اجتماعی دادگستری در حوزه شهری، نظارت بر مجتمع‌های تجاری و مسکونی از لحاظ ایمنی ساختمان است، اظهار کرد: این معاونت در بررسی‌های میدانی از ساختمان‌های ناایمن کلانشهر اراک که در هفته گذشته با حضور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، مدیریت بحران استانداری و دفتر امور شهری استانداری انجام داد، موارد ناایمن را که باید در اسرع وقت در مجتمع‌های تجاری برطرف شود به هیئت مدیره هر مجتمع ابلاغ کرد و برای هر یک از موارد ناایمن مهلتی در نظر گرفت تا رفع نقص انجام شود.

وی گفت: در بررسی‌ها و بازدیدی که صورت گرفت «مجتمع تجاری طلا» در بدترین وضعیت در حوزه ایمنی قرار داشت در واقع ناایمن‌ترین مجتمع تجاری شهرستان اراک بود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی گفت: به دلیل مشکلات جدی این ساختمان در حوزه ایمنی تأسیسات همچون عدم سیم کشی ایمن برق، مجزا نبودن محل عبور سیم‌های برق و لوله‌های گاز، عدم اتصال به فاضلاب شهری و امکان فرو ریختن و نشست ساختمان، برق این مجتمع از ۲۸ بهمن ماه قطع خواهد شد.

خیرمند تاکید کرد: ناایمن بودن این پاساژ شامل مواردی همچون عدم سیم کشی صحیح برق، عدم حضور کارشناس فنی و معتمد در حوزه برق و رفع مشکلات اتصالات احتمالی برق است. مشکلات سیم کشی و اتصالات برقی در مجتمع طلا به اندازه‌ای جدی است که در بازدید از زیرزمین این ساختمان متوجه شدیم که یک کابل برق دارای جریان برق بدون اینکه کابل عایق بندی شده باشد به حال خود رها شده بود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: ناایمن بودن سیم کشی برق مجتمع در وهله اول در محل تابلو برق این پاساژ است به طوری که هیچکدام از استاندارها و موارد ایمنی سیم کشی در تابلو رعایت نشده است. ضمن اینکه از محل تابلو برق تا هر یک از واحدها باید مسیر سیم کشی، مجزا از لوله‌های گاز باشد تا حریق احتمالی صورت نگیرد که متأسفانه این امر هم صورت نگرفته است.

خیرمند افزود: مهمتر از همه تعداد انبوهی از سیم‌های برق در این مجتمع بدون هیچ استاندار و قواعد سیم کشی به حال خود رها شده‌اند و هیچ نیروی کارشناس فنی برای رفع مشکلات احتمالی برق در این مجتمع حضور ندارد اگر چه شخص بازنشسته ای را به عنوان نیروی فنی به ما معرفی کردند ولی کارهایی که این فرد انجام می‌دهد منتهی به رفع مشکلات حوزه برق و موارد ناایمن نمی‌شود.

طلا ناایمن‌ترین مجتمع تجاری اراک/ چراغ طلا خاموش می‌شود

وی عنوان کرد: علاوه بر مشکلات حوزه سیم کشی برق، این مجتمع دارای پرتگاه‌هایی است و در خصوص دسترسی غیر مجاز نیز ساختمان مشکل دارد. ضمن اینکه چاله‌هایی در مجتمع وجود دارد که برای آسانسور ایجاد شده ولی متأسفانه تاکنون آسانسوری نصب نشده است و حتی برای این چاله‌ها پوشش مناسبی نیز وجود ندارد و هر لحظه امکان دارد یکی از مراجعه کنندگان با خطر سقوط مواجه شود به همین دلیل از مردم اراک خواستاریم تا رفع نواقص ایمنی در این مجتمع از مراجعه به این مکان خودداری کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مشکلاتی که مجتمع طلا در حوزه ایمنی با آن مواجه است به دلیل عدم وجود هیئت مدیره مسئولیت پذیر و پیگیر است، به همین دلیل معاونت اجتماعی دادگستری استان اخطاریه‌ای را به هیئت مدیره این مجتمع تجاری ابلاغ کرده است و از آنها خواسته که ظرف مدت یک هفته از بین کسبه، افراد معتمدی را مشخص کنند تا این افراد معتمد به سازمان آتش نشانی شهرداری اراک و شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی مراجعه و موارد ناایمن ساختمان را احصا کنند و برای رفع این موارد راهکار ارائه دهند ولی ظرف مدت یک هفته، هیچ اقدامی در این خصوص از سوی هیئت مدیره و کسبه صورت نگرفت.

خیرمند با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان با ابلاغ این اخطاریه به دنبال این نبود که یک شبه تمام موارد ناایمن برطرف شود، گفت: وضعیت ناایمن مجتمع طلا در مرکز کلانشهر اراک قابل باور نیست، این مجتمع تجاری به قدری ناایمن است که در بازدیدی که از زیرزمین این ساختمان انجام شد، متوجه شدم متأسفانه بعد از سالیان سال از احداث و فعالیت این مجتمع، هنوز فاضلاب ساختمان به شبکه فاضلاب شهری وصل نیست و با توجه به اینکه مجتمع در مرکز شهر قرار دارد و سیستم فاضلاب آن از طریق چاه است و احتمال فرو ریختن ساختمان و حتی ایجاد خطر برای افرادی که در کنار خیابان در حال تردد یا فعالیت اقتصادی هستند، وجود دارند.

وی گفت: بعد از اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان متوجه شد که هیئت مدیره و کسبه این مجتمع هیچ توجه‌ای به این ابلاغیه نکردند و هیچ همراهی را حتی برای پرسیدن ایرادات و مشکلات و ارائه برنامه عملیاتی برای رفع موارد ناایمن ساختمان ندارند، دستور قطع برق مجتمع طلا را از ۲۸ بهمن ماه از ساعت ۷ صبح صادر کرد و تا زمانی که هیئت مدیره و کسبه معتمد این مجتمع پای کار نیایند و برای حل مشکل ایمنی ساختمان اقدام نکنند، برق این مجتمع قطع خواهد بود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی در پایان بیان کرد: قطع برق مجتمع تجاری طلا نشان دهنده این است که دستگاه قضا و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان عزم جدی برای رفع موارد ناایمن این مجتمع دارد و در وهله بعد به دنبال این است که از ایجاد یک بحران و خطر بزرگ در مرکز کلانشهر اراک پیشگیری کند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید