کد خبر: 271241
۰
۰
نسخه چاپی

نواقص نظام در گام دوم رفع شود/لزوم پرهیز از شخص محوری در انتخابات

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی ظهر دو شنبه در نشست با نخبگان روحانی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، در تبیین رسالت‌های روحانیون اظهار کرد: عزم و اراده، همت، حضور در صحنه و آمادگی روحانیت برای ایجاد تحول در منطقه سرمایه بزرگی است که باید آن را قدر دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر نقطه ضعف اخلاقی، اجتماعی، مالی و … در بین روحانیت پیدا شود دیگران این نقاط ضعف را برجسته کرده و همین موضوع سبب می‌شود بین روحانیون و مردم فاصله بیفتد و در نتیجه روحانیت در مأموریت‌هایش موفق نشود؛ ازاین‌رو این نقاط ضعف باید برطرف شود.

وی در ادامه با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت ماه رجب، افزود: باید قدر این پنجره‌های رحمت الهی را بدانیم و از ماه رجب بهره و توشه معنوی ببریم؛ نباید این‌طور شود که ماه رجب تمام شده و شعبان و رمضان هم بیاید و بگذرد و همین‌طور عمر ما به پایان برسد و ما همچنان در خواب غفلت بوده و بی‌بهره باشیم.

حجت الاسلام کعبی خاطرنشان کرد: به‌ویژه اگر یک طلبه و روحانی از این فرصت‌ها بی‌بهره باشد حتی اگر برای مردم دلسوزی کرده و بخواهد آن‌ها را جذب ایمان، تقوا و عمل صالح بکند مردم جذب نمی‌شوند؛ زیرا مردم بیشتر به عمل ما توجه می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد ۴۲ ساله نظام اسلامی، گفت: نظام نقاط قوت بسیار زیادی دارد اما برخی نقاط ضعف هم وجود دارد و این نقاط ضعف هم اغلب به مدیریت و مدیران بازمی‌گردد که یا ناشی از ضعف بینشی در حوزه معارف اسلامی است و یا ناشی از ضعف ارزشی و ضعف در مسائل اخلاقی می‌باشد؛ ازاین‌رو برای رفع این نقاط ضعف در گام دوم انقلاب و دهه پنجم انقلاب ما نیاز به یک نهضت تحول معرفتی هم در حوزه مسائل بینشی و هم در حوزه مسائل ارزشی داریم.

وی افزود: یک جمع متشکل مانند جمع روحانیت خراسان شمالی که با محوریت نماینده ولی‌فقیه کار می‌کنند، نیاز دارند برای گسترش معارف اسلامی در جامعه، خودشان هم جلسات و حلقات داخلی متناسب با شرایط استان داشته باشند و مسائل معرفتی را بومی‌سازی کنند؛ زیرا تعمیق تشکل بر پایه معارف اسلامی کار را بهتر به‌پیش می‌برد.

حجت الاسلام کعبی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، بر تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در این عرصه تأکید کرد و گفت: باید به سمت مشارکت حداکثری برویم؛ زیرا مشارکت حداکثری باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود؛ اما برای تحقق این مهم باید تلاش‌ها افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در انتها بیان داشت: باید جریان سازی کنیم و به جای تمرکز بر شخص و گزینه مورد نظر، جریان‌ها را به سمت گفتمان ولایت و انقلاب و نظام سوق دهیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید