کد خبر: 271247
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت تشکیل کارگروه مهندسی اجتماعی با اولویت خانواده در اردبیل

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام سید محسن محسنی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه رویداد چالش مهندس اجتماعی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل و با حضور اعضای نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل برگزار شد، از شبکه سازی مردمی در راستای توسعه تبلیغ دینی در جامعه خبر داد و گفت: پس از تحول آفرینی در بدنه سازمان تبلیغات اسلامی، اقدامات کلان فرهنگی با عناصر فرهنگی تأثیرگذار با هدف شبکه سازی مردمی در حال ایجاد است.

وی به نقش مهم اعضای نهضت تبلیغی زنان در توسعه فعالیت فرهنگی اشاره کرد و افزود: اولین و مهم‌ترین برنامه در مشارکت بانوان فعال فرهنگی و تبلیغی، برنامه رویداد چالش مهندسی اجتماعی با هدف تبیین و گفتمان سازی ایده‌هایی است که نقش مهمی در ارتقای سطح فکری عناصر اثرگذار فرهنگی جامعه از جمله مبلغین و گروه‌های تبلیغی دارند.

عدم اکتفا به روش‌های تبلیغی سنتی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر عدم تمرکز بر روش تبلیغ سنتی و بهره مندی بیشتر از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: تبلیغ سنتی در جامعه کنونی تأثیر چندانی نداشته و بایستی با روش‌های نوین تبلیغی همراه شود که در این باره استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه مورد توجه است تا با ورود عالمانه و تخصصی به شبکه‌های اجتماعی و ارائه مباحث فرهنگی و دینی، تبلیغ در حوزه مجازی را در پیش گرفته و آحاد مختلف جامعه مخصوصاً جوانان را بیش از پیش به سمت آموزه‌های اسلامی سوق دهیم.

فعالین فرهنگی آئینه ای از تعالیم دینی در جامعه است

حجت‌الاسلام محسنی تبلیغ اجتماعی را مورد پذیرش عامه مردم معرفی کرد و گفت: تبلیغ دینی از موضوع‌های عام و فراگیر است که در واقع هر حرکتی که موجب شناساندن و معرفی کردن دین به کار می‌رود نوعی تبلیغ بوده به گونه‌ای که رفتار و کردار یک مبلغ و فعال فرهنگ و دینی در بسیاری از مواقع از موعظه و نصیحت تاثیرگذارتر است، لذا هر فعال فرهنگی آئینه ای از تعالیم دینی در جامعه است که باید پیام‌های دینی را در عمل، نشان دهد.

بانوان فعال سفیران فرهنگی جامعه هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه مشارکت بانوان در فعالیت‌های اجتماعی را از عناصر تأثیر گذار در توسعه فرهنگ عمومی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: در هر موقعیتی که بانوان حضور جدی و مؤثر داشته اند موفقیت‌های بالایی کسب شده و در غیر این صورت خلاء بزرگی مشاهده و در صدد جبران آن برآمده ایم.

ضرورت تشکیل کارگروه مهندسی اجتماعی با اولویت خانواده در اردبیل

فریبا محمدلو توانمند سازی بانوان و آموزش مادران را از اصول مهم در تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در جامعه برشمرد و افزود: بانوان فعال به‌عنوان سفیران فرهنگی می‌توانند پیام‌های فرهنگی را به محیط خانه، آموزش و محل کار انتقال دهند.

ضرورت ارتقای سطح آگاهی بانوان در حوزه مهارت‌های زندگی

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل نیز ایده پردازی را از اهداف مهم چالش مهندسی اجتماعی عنوان کرد و گفت: در رویداد مهندسی اجتماعی، در صدد دریافت ایده‌های شاخص فرهنگی از سوی بانوان فرهیخته و صاحب نظر در حوزه فرهنگی و دینی هستیم تا با بررسی اولویت‌ها و نیازسنجی مباحث فرهنگی استان اردبیل، به اجرای طرح‌های ارائه شده بپردازیم.

سارا حقی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی بانوان در حوزه مهارت‌های زندگی در راستای کاهش طلاق در جامعه، افزود: تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین مباحث فرهنگی در حوزه مهندسی اجتماعی است چرا که خانواده اساس جامعه بوده و تلاش برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بایستی از خانواده آغاز شود.

ضرورت تشکیل کارگروه مهندسی اجتماعی با اولویت خانواده در اردبیل

وی افزود: چهار سرفصل برای فعالیت اعضای کارگروه مهندسی اجتماعی در نظر گرفته که خانواده، محله، اماکن آموزشی و محیط کار از آن جمله است و در فراخوان ارائه شده در فضای مجازی ایده‌های مورد نظر در این بخش‌ها از سوی بانوان ارائه و داوری توسط اساتید حوزه و دانشگاه، طرح‌ها و ایده‌های برتر، در استان اردبیل اجرا خواهد شد.

به گزارش اقتصادآینده نیوز در این جلسه هر یک اعضای کارگروه مهندسی اجتماعی به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداخته و قرار شد استفاده آگاهانه از فضای مجازی، نیازسنجی و پایش میدانی برای رصد موضوعات مورد نیاز فرهنگی در جامعه، تلاش برای صیانت از حقوق خانواده و زدودن ضد ارزش‌ها و جایگزینی ارزش‌ها در جامعه، مورد توجه قرار گرفته و طرح‌های فرهنگی در این خصوص تدوین و اجرا شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید