کد خبر: 271401
۰
۰
نسخه چاپی

ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جو به مناطق جنوب غرب کشور از اواخر وقت امروز به تدریج بر میزان ناپایداری‌های جوی و دریایی افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود روز چهارشنبه به سبب وزش باد شدید جنوبی و روز پنجشنبه تا روز دوشنبه آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس به تناوب مواج و طوفانی باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به نوسانات دمایی در سطح استان طی روزهای آینده اشاره کرد و ادامه داد: فردا دمای هوا در استان بوشهر به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: به تدریج از اوایل وقت پنجشنبه تا ظهر روز جمعه با ورود سامانه سرد بارشی به استان وقوع رگبار باران و رعد برق، وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در سطح استان پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: دمای هوا در اواسط روز پنجشنبه به طور ناگهانی و قابل ملاحظه‌ای (شش تا ۱۲ درجه سلسیوس) کاهش می‌یابد و روند کاهش دما تا روز شنبه در سطح استان ادامه خواهد یافت.

وی گفت: برای ساعات آینده آسمان استان غالباً صاف همراه با غبار محلی از اواخر وقت امشب در قسمت‌های شمالی و مرکزی وزش باد و افزایش ابر، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و از امشب تا ظهر فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۱۰ تا ۳۶ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از بامداد فردا در بخش شمالی خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5148476/ناپایداری-های-جوی-و-دریایی-در-استان-بوشهر-افزایش-می-یابد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید