کد خبر: 271477
۰
۰
نسخه چاپی

اردبیل یکی از قطب‌های تولید فرش در کشور است

به گزارش اقتصادآینده نیوز رامین صادقی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید رئیس مرکز ملی فرش ایران از مجتمع‌های قالیبافی و مرکز تأمین مواد اولیه فرش اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که بافندگان فرش سال‌های سال با آن روبه‌رو بودند بحث پوشش بیمه تأمین اجتماعی و درمانی بود که بخش عظیمی از مشکلات در استان اردبیل برطرف شده است.

وی تصریح کرد: با سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به استان اردبیل و به صورت رسمی، تحت پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش در قالب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آغاز می‌شود که استان اردبیل نیز با معرفی ۳۶ هزار بافنده در این زمینه جز استان‌های ممتاز و تراز اول محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در کنار پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش تأمین مواد اولیه مرغوب و با کیفیت نیز در دستور کار قرار گرفته که با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها سعی بر این است تا نیاز بافندگان و فعالان این هنر، صنعت به شایستگی فراهم آید.

صادقی از رایزنی و جلب نظر رئیس مرکز ملی فرش ایران برای پرداخت تسهیلات مناسب به بافندگان فرش خبر داد و افزود: از هفته آینده و بدون محدودیت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بافندگان فرش در استان شروع می‌شود تا به نوعی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه رفع شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید