کد خبر: 271548
۰
۰
نسخه چاپی

طرح تکاپو در ۱۰ شهرستان استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در نشست با مجریان طرح تکاپو در استان بوشهر اظهار داشت: به منظور توسعه مهارت‌آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته که طرح تکاپو نیز در همین راستا اجرا می‌شود.

وی ایجاد اشتغال بر مبنای نیازها، استعدادها و ظرفیت‌های اشتغال را مهمترین ویژگی‌های طرح تکاپو دانست و افزود: هزار و ۲۰۰ نفر در فاز نخست اجرای طرح تکاپو در راستای توسعه اشتغال پایدار و خانگی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: طرح تکاپو برای به کارگیری ظرفیت‌های بومی برای اشتغال‌زایی پایدار در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود و به همین خاطر اهداف آموزش مهارتی در استان بوشهر هم متناسب با این طرح اجرا می‌شود.

دراهکی اجرای طرح تکاپو را در جهت ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان بوشهر مفید دانست و تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای از طریق طرح‌های مختلف و بر اساس استانداردهای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف شامل آموزش، حقوق، بیمه، مالیات و سایر موارد در کنار فعالان اقتصادی که به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند اما دغدغه جذب نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده را دارند قرار گرفته و در جذب نیروی انسانی ماهر به آنها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای مسئول حوزه آموزش این طرح است، اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای متولی تأمین نیروی انسانی صنایع، اصناف و مشاغل مختلف است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه در تأمین نیروی انسانی اعلام نیاز گروه‌های هدف به نیروی انسانی برای رسته‌های مختلف حائز اهمیت است، بیان داشت: در این طرح در استان بوشهر به هشت رسته اشاره شده است که اولویت اول آن با گردشگری ساحلی و دریایی و حمل و نقل و لجستیک دریایی و اولویت‌های بعدی نیز به خدمات تخصصی کشاورزی، پوشاک، صنایع دستی، آبزی پروری و پرورش زنبور عسل و سایر موارد اختصاص یافته است.
 

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5149188/طرح-تکاپو-در-۱۰-شهرستان-استان-بوشهر-اجرا-می-شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید