کد خبر: 271629
۰
۰
نسخه چاپی

چهارمین گردهمایی علما و سران طوایف در بم برگزار می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز یدالله موحد پیش از ظهر چهارشنبه از برگزاری چهاردهمین گردهمایی علما و سران طوایف شرق استان کرمان در بم خبر داد و بیان داشت: میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار موجب کاهش جرایم خشن می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیتی مؤثرتر از نهادهای دینی و مردم و سران طوایف در تضمین امنیت پایدار وجود ندارد، افزود: این میثاق نامه فرصت مغتنمی برای کنترل خشم و پیشگیری از خشونت و همچنین ترویج فرهنگ صلح و سازش، مدارا، ایثار و گذشت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: چهارمین گردهمایی علما و سران طوایف استان کرمان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در ۳۰ بهمن ماه سال جاری در شهرستان بم برگزار خواهد شد.

موحد تصریح کرد: به باور و اعتقاد جمعی مدیران قضائی، امنیتی، انتظامی و نخبگان علمی در راستای تغییرات مثبت در سیمای جنایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از خشونت و تبیین و تضمین عدالت و امنیت پایدار راهبردی کارآمد تر و مؤثرتر از نهادهای دینی و مردمی متنفذین و سران طوایف وجود ندارد ضمن اینکه این راه کارها کم هزینه و همچنین اطمینان بخش هستند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر دادگستری استان کرمان با دعوت از ریش سفیدان طوایف مختلف به ویژه در جنوب و شرق استان در قالب یک برنامه اولویت دار همایش‌های آئین برادری در راستای ایجاد صلح و سازش و رفع نزاع‌های قومی و محلی اقدام نموده که موفقیت‌های در پی داشته است.

موحد یادآور شد: در جامعه دین باوری و حاکمیت ارزشهای دینی و همچنین کاهش کجروی ناهنجاری و جرایم احتیاج به بازتعریف نقش نهادهای مذهبی و مردمی دارد. با توجه به نقش و جایگاه ویژه علما، مبلغین مذهبی، معتمدین، متنفذین، سران طوایف و مصلحین در طایفه و منطقه خویش و اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته است. همچنین احیای آئین‌های بومی و دینی از جمله کدخدامنشی و حل مشکلات با ریش سفیدی در این خصوص بسیار مؤثر بوده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید