کد خبر: 271839
۰
۰
نسخه چاپی

توانمندی آزمایشگاه استان مرکزی در تشخیص واریانت های گوناگون کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی سید محمد جمالیان اظهار کرد: با گذر زمان با چالشهای مقاوم و سخت‌تری از کرونا نسبت به گذشته روبرو می‌شویم اما خدا را شاکریم که همکاران ما خصوصاً ویروس شناسان و همکاران فعال در آزمایشگاه‌ها به منظور سلامتی و حفظ رفاه مردم آزمایشگاه را توانمند ساخته‌اند.

۵۰ نمونه مثبت و مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی

وی افزود: ۵۰ نمونه مثبت و مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی در استان را به وسیله تست مولکولی غربالگری واریانت انگلیسی توسط همکاران آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادیم.

جمالیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه واریانت انگلیسی در بین نمونه‌های مثبت در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک یافت نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: روند غربالگری واریانت انگلیسی در استان ادامه خواهد داشت و علاوه بر آن بزودی برنامه غربالگری واریانتهای آفریقایی و برزیلی هم در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کلینیک امام رضا (ع) اراک صورت خواهد گرفت.

جمالیان در ادامه از زحمات ویروس شناس تقدیر و تشکر کرد و گفت: در کنار کادر بهداشت و درمان همکاران دلسوز و باتجربه آزمایشگاه‌های استان شبانه روز در حال تلاش و توانمندسازی هرچه بهتر آزمایشگاه‌های استان مرکزی هستند.

خطر خیز چهارم کرونا در استان مرکزی بسیار جدی است

وی بیان کرد: خطر ورود به خیز چهارم کرونا در استان بسیار جدی است و شاهد ایجاد روند ملایم صعودی در موارد بستری روزانه در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد: افزایش موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در گروه‌های سنی جوان طی هفته‌های اخیر، لزوم همزیستی هوشمندانه کلیه گروه‌های سنی با بیماری را بیش از گذشته حائز اهمیت می‌کند؛ چراکه افزایش ابتلای گروه‌های سنی پایین‌تر به کرونا، هشداری برای ابتلای افراد سالمند خانواده خواهد بود.

جمالیان افزود: خطر ورود به خیز چهارم بیماری در استان جدی است و همه ما باید برای جلوگیری از ایجاد آن دست به دست هم دهیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشورمان و قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس، هموطنان در کلیه گروه‌های سنی، با پرهیز جدی‌تر از تردد غیرضروری، تشدید فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از برگزاری هر گونه دورهمی و مهمانی، استفاده از ماسک صحیح و رعایت بهداشت، مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی را در کنترل این ویروس یاری کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید