۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید آذربایجان غربی تخصیص یافت

به گزارش اقتصادآینده نیوز، نادر صادقی در جلسه امضای تفاهم نامه با ۳۱ واحد تولید استان در راستای احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی با اشاره به احیای ۸۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان در سال جاری، افزود: این تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی پرداخت می‌شود.

وی به ایجاد کلینیک‌های عارضه یابی و رسیدگی شبانه روزی به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: با رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ واحد راکد در استان احیا شده است و ما سعی می‌کنیم با روند احیای واحدهای تولیدی مشکل دار در استان تعداد واحدهای احیا شده به فراتر از برنامه هدف گذاری شده برسد.

صادقی با اشاره به کسب رتبه اول در سال ۹۸ و تکرار این رتبه در سه ماهه اول و رتبه دوم در سه ماهه دوم امسال در بهبود فضای کسب و کار در کشور با ارزیابی اتاق بازرگانی کشور، گفت: این ارزیابی‌ها توسط بخش خصوصی و بدون دخالت دولت انجام می‌گیرد و نشان از مطلوب بودن فضای کسب و کار در آذربایجان غربی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان، خواستار توجه جدی وزارت صنعت معدن و تجارت به توسعه زیر ساخت‌ها در این شهرک‌ها شد.

حجت الاسلام سلمان ذاکر رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به مباحث اقتصادی و رونق اشتغال تاکید کرد و گفت: استفاده از پتانسیل مرزی آذربایجان‌غربی در اولویت نخست مسؤولان باشد و با همین رویکرد نیز، واحدهای صنعتی احیا و جوانان صاحب اشتغال شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما امنیت را برقرار کردیم که این امر مقدمه‌ای برای امنیت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری است که باید در این خصوص، همه نهادها به مسوولیت‌های خود بیش از پیش عمل کنند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید