کاهش طلاق و افزایش ازدواج در مراغه

کاهش طلاق و افزایش ازدواج در مراغه

 

افشین نجفقلی دوست اقتصاد آینده آذربایجان شرقی (مراغه) : معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: خوشبختانه امسال در این شهرستان شاهد کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج هستیم.

 

سیدعلی موسوی فرماندار ویژه مراغه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال مراغه که با حضور معاون برنامه‌ریزی، توسعه و نیروی انسانی اداره‌کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: امسال آمار ولادت هم در شهرستان کاهش داشته است.

 وی همچنین از متولیان فرهنگی شهرستان خواست تا برای کاهش روزافزون آمار طلاق و تبیین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی آن در بین اقشار مختلف مردم برنامه‌ریزی کنند.

 

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی بر اساس شاخص‌های سلامت، باید اقدامات فرهنگی برای افزایش ولادت و ازدواج را برنامه‌ریزی کنند.

 

 

فرماندار مراغه خطاب به مردم شهرستان نیز اظهار داشت: برنامه‌های توسعه در هر کشور بر پایه ثبت وقایع و آمار و ارقام اتفاق می‌افتد و همراهی مردم و دستگاه‌های متولی در این زمینه ضروری است.

رییس اداره ثبت و احوال مراغه نیز بیان کرد: امسال یکهزار و ۶۱۹ مورد وفات در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۴۳ مورد و حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۶۲۴ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با سال پیش از آن ۷۶ مورد و حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 

علی‌اصغر فضلعلی‌پور افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۸۶۳ مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۱ مورد و حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

 

 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت سه‌هزار و ۴۶ مورد ولادت در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ مورد و حدود پنج درصد افزایش یافته است.

 

رییس ثبت احوال مراغه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون هشت هزار و ۸۷۹ جلد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان در این شهرستان صادر شده است.

 

فضلعلی‌پور اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۴۱۱ تقاضا برای دریافت کارت هوشمند ملی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید