کد خبر: 272113
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رشد فروش بیمه از مسیر استارت‌آپ‌ها

رشد فروش بیمه از مسیر استارت‌آپ‌ها

فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کردیم

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در همین راستا به اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که در این شرکت تخصصی برای توسعه بیمه‌های عمر درحال انجام است اشاره کرد و از طراحی و ارائه چند محصول جدید بیمه به بازار خبر داد و گفت: درحالی که با  شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی کشور، پیش‌بینی‌ها این بود که فروش بیمه‌نامه‌های عمر کاهش پیدا کند و اقبال برای آن کم شود، اما این روند برخلاف انتظارات پیش رفت و بودجه پیش‌بینی شده شرکت برای سال ۹۹ را تا پایان دی ماه محقق کردیم.وی با اعلام این خبر که  با توجه به برنامه پیش‌بینی شده امسال، حدود ۶۱ میلیارد تومان بیمه‌نامه فروختیم، گفت: در یک سال گذشته که کرونا شیوع پیدا کرد و مشکلات اقتصادی به تبع آن شدت گرفت، درحالی که این نگرانی وجود داشت تمایل به خرید بیمه‌های عمر به شدت کاهش یابد، اما با برنامه‌ریزی و ایجاد بسترهای مناسب، توانستیم همچنان بازارمان را حفظ کرده و اهداف شرکت را محقق سازیم .

نوروزی با تاکید براینکه انتظارمان این است که سال ۹۹ را با آمار فروش خوبی به پایان برسانیم، تاکید کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار بر دستیابی به رشد فروش، افزایش تعداد نمایندگان و بازاریابان بیمه خاورمیانه بوده است که سبب شد ارائه خدمات به شکل مطلوب‌تر در تمامی شهرها انجام شود و فروش بیمه‌های عمر به همان نسبت در تمامی شهرها افزایش یابد.

 تلاش برای کمرنگ کردن اثر کرونا

نوروزی ادامه داد: فروش بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی بیشتر متکی به فروش چهره به چهره است و با شیوع کرونا، این نگرانی به وجود آمد که شاید محدودیت‌های ناشی از کرونا باعث کاهش فروش شرکت شود و فرآیند فروش را سخت کند، اما جذب نمایندگان متخصص، ارائه محصولات جدید بیمه‌ای، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازاریابی B۲B، در اختیار گذاشتن ابزارها و زیرساخت‌های مناسب نرم‌افزاری برای استفاده نمایندگان، مشاوره غیرحضوری به متقاضیان بیمه عمر و... از جمله اقداماتی بوده که ما را در این مسیر کمک کرد.وی ادامه داد: در این ایام نه تنها بحث آموزش به نمایندگان و شبکه فروشمان را متوقف نکردیم، بلکه تلاش کردیم آن را نسبت به گذشته بهینه‌تر کنیم. علاوه بر این با ایجاد راهکارهای جدید در فروش و حرکت به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌هایمان، تلاش کردیم تا حضور فیزیکی افراد را تا حد امکان کاهش و اثر کرونا را بر فروش بیمه‌نامه‌ها کمرنگ کنیم. نوروزی افزود: شرکت بیمه خاورمیانه، دارای زیرساخت‌های آی‌تی و نرم‌افزاری بومی و قوی است که در کنار شبکه فروش قوی و ارائه محصولات متنوع، توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و در دوران کرونا یک رشد تصاعدی و فراتر از پیش‌بینی‌ها را محقق سازد که این مساله یک مزیت رقابتی برای شرکت ما به شمار می‌آید.

 در فروش آنلاین پیشتاز بودیم

مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه با اعلام این خبر که بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکتی است که در حوزه آی‌تی، زیرساخت لازم برای فروش آنلاین بیمه عمر زمانی با پوشش بیماری کرونا را با کمک اینشورتک‌ها ارائه داد، افزود: در فروش آنلاین بیمه‌های عمر زمانی با پوشش کرونا، با تعامل با استارت‌آپ‌ها توانستیم فروش بیمه‌نامه‌هایمان را افزایش دهیم، البته عمده فروش شرکت مربوط به محصول مستمری یا مکمل بازنشستگی است.

مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در ادامه یادآور شد: فروش بیمه‌های زندگی قطعا ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی کشور دارد و هرچه وضعیت رفاهی و اقتصادی جامعه بهتر باشد، استقبال از بیمه‌نامه‌ها هم افزایش خواهد یافت.به گفته وی در کنار این موضوع، ضرورت دیگری که احساس می‌شود این است که شرکت‌های بیمه بتوانند با تنوع بخشیدن به محصولات بیمه‌گری و ارائه محصولات جدید، این فضا را بهتر و جذاب‌تر کنند تا گرایش مردم به  بیمه‌های زندگی از این بابت بیشتر شود.

 رشد فروش با تکیه بر ارائه محصولات متنوع

نوروزی در همین راستا به محصولات شرکت بیمه ‌زندگی‌ خاورمیانه اشاره کرد و گفت: محصول مستمری یکی از محصولات مهم شرکت به شمار می‌آید که استقبال خوبی هم از آن شد و می‌توان گفت که یکی از دلایل موفقیت شرکت در بحث فروش، وجود همین محصول بوده است.وی تصریح کرد: این محصول  یک بیمه‌نامه منحصر به فرد و دارای مزیت برای دوران بازنشستگی  است و ترکیبی از سرمایه‌گذاری و ارائه پوشش‌های بیمه‌ای است که می‌تواند به عنوان یک بیمه مکمل برای افرادی که از مستمری بازنشستگی صندوق‌های بیمه و تامین اجتماعی هم استفاده می‌کنند کمبودهای ناشی از پایین بودن سطح حقوقشان را جبران کند.

نوروزی یادآورشد: از آنجا که خودمان را یک شرکت نوآور و پیش‌رو در زمینه طراحی و ارائه محصولات جدید بیمه‌ای در حوزه بیمه‌های زندگی می‌دانیم، در کنار ارائه محصولات جدید، رویکرد افزایش پوشش محصولات قبلی را هم در نظر گرفتیم  و در همین راستا سعی داریم محصولات مستمری را با پوشش‌های جدیدی ارائه کنیم تا یک محصول کامل‌تری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.به گفته وی، درحال حاضر روی چندین محصول جدید بیمه‌ای کار می‌کنیم که یکی از این محصولات قرار است تحت عنوان «مستمری آنی» وارد بازار شود. مراحل طراحی آن نهایی و شبکه فروش مدتی است که در این زمینه در حال آموزش دیدن است که امیدواریم به زودی فروش این محصول آغاز شود.

مدیر عامل بیمه زندگی خاورمیانه با تاکید براینکه تلاش ما این است که یک محصول جذاب وارد بازار کنیم که از اقبال خوبی برخودار باشد، تصریح کرد: این محصول یک پوشش بیمه‌ای عمر به شرط حیات است و یکی از مزایای آن برای بیمه‌شده این است که فرد با پرداخت یک قسط از حق بیمه می‌تواند با یک دوره انتظار یک ساله، حقوق مستمری دریافت کند.وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی ما این است که استقبال از این بیمه‌نامه خوب باشد و به سرعت جای خود را در بازار بیمه‌ای کشور باز کند، افزود: این محصول قرار است که تا پایان سال وارد بازار شود و خوشبختانه با تعاملات خوبی که با شبکه فروشمان داشته‌ایم و همچنین تیم قوی که در بحث آی‌تی و فنی وجود دارد، بتوانیم با پاسخگویی مناسب به نیاز بازار، این محصول را وارد بازار کنیم.

 لزوم توسعه فعالیت تخصصی شرکت‌ها

به گفته نوروزی، تمامی این اقدامات در این راستا است که بتوانیم بیمه‌های عمر و زندگی را رشد و توسعه داده و شرایط را برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور فراهم کنیم. در این زمینه همچنین باید فعالیت‌ها را به سمت تخصصی کردن پیش برده و زمینه را برای فعالیت بیشتر شرکت‌های تخصصی بیمه عمر فراهم کنیم. وی ادامه داد: بی‌تردید فعالیت تخصصی در این حوزه می‌تواند بسیار موثر باشد و اگر شرکت‌های تخصصی بیشتری وارد این عرصه شوند، می‌توان با نیازسنجی مناسبی که از بازار می‌شود، محصول مناسبی را هم طراحی و به دست متقاضیان برسانیم و در جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی رساندن، عملکرد بهتری داشته باشیم.

این فعال صنعت بیمه ادامه داد: اگرچه در حال حاضر مشکلات اقتصادی به عنوان یک مانع بر سر راه توسعه بیمه به ویژه بیمه‌های عمر است، اما اگر بتوانیم متناسب با شرایط و فضای حاکم بر جامعه، محصولات مناسب و ملموس‌تری را طراحی کنیم، قطعا شرکت‌های بیمه هم می‌توانند دراین حوزه موفق‌تر عمل کنند و شرکت‌های تخصصی دیگری تمایل به حضور در این بازار را داشته باشند.وی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های بیمه اگر بخش پس‌اندازی بیمه‌های عمر را نیز جذاب کنند و در حوزه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که منافع مناسبی را نصیب بیمه‌گذاران کند، این موضوع نیز می‌تواند به جذاب‌تر کردن بیمه‌های عمر کمک کند. ما بازارهای با ریسک بالایی داریم که نمی‌توان توقع داشت همه افراد بتوانند به شکل مستقیم در آن سرمایه‌گذاری کنند که بورس از جمله این بازارها است. دراین راستا شرکت‌های بیمه می‌توانند با تیم‌های تخصصی که در بخش سرمایه‌گذاری دارند، با سرمایه‌گذاری در بورس و سایر بازارها، سود مناسب‌تری را به بیمه‌گذارانشان پرداخت کنند و دغدغه مردم و ریسک سرمایه‌گذاری را برای آنها کاهش دهند. ضمن اینکه ریسک‌های احتمالی در زمان حیات افراد نیز در بیمه‌های زندگی پوشش داده می‌شود.

 برنامه‌ریزی متناسب با نیاز جامعه

وی در پایان به برنامه‌های سال آتی شرکت اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است که با اقدامات خوبی که در ایجاد دفاتر استانی داشتیم در سال آینده در ۵ استان باقی مانده حضور پررنگی داشته باشیم و در تمامی استان‌ها حضورمان را قوی کنیم. این باعث خوشحالی است که در اقصی نقاط کشور می‌توانیم محصولات بیمه زندگی خاورمیانه را ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت بیمه خاورمیانه افزود: یکی دیگر از رویکردهایمان این است که بتوانیم پوشش محصولات قبلی را گسترش داده و محصولات بیمه‌ای‌مان را بهینه‌تر و کامل‌تر کنیم تا پوشش‌های کافی در اختیار بیمه‌گذاران قرار گیرد. همچنین به دنبال طراحی و ارائه محصولات جدید متناسب با نیاز جامعه هستیم که این مهم می‌تواند در قالب طرح‌های کامل‌تری از محصولات قبلی باشد.

نوروزی با اعلام اینکه تیم ما این آمادگی را دارد که متناسب با نیاز جامعه خدمات‌رسانی کند، یادآور شد: در همین راستا یک محصول جدید دیگری را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم  که امیدواریم اوایل سال آینده آن را  وارد بازار کنیم. این محصول از جنس مستمری به شرط حیات است، اما به جای تمرکز بر بحث پوشش‌های بیمه‌ای، روی سرمایه‌گذاری‌ها تمرکز کرده‌ایم.