کد خبر: 272308
۰
۰
نسخه چاپی

صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی با حذف دفترچه‌های کاغذی در اردبیل

قادر برجی در گفتگو با خبرنگار مهر در اردبیل اظهار کرد: از چند سال پیش و با هدف توسعه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه‌های کاغذی و فیزیکی در دستور کار قرار گرفته بود که بالاخره بعد از گذشت چند سال این طرح از اول اسفندماه اجرایی شده و ۶۰۲ هزار نفر از جمعیت استان که تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند، از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها اجرای این طرح از سال‌های گذشته شروع شده و ما به تازگی موفق به اجرای این طرح شدیم و امیدواریم همچون کشورهای دیگر در این زمینه بتوانیم با استفاده از سیستم آْی.تی امکانات مناسب و به روزی را برای بیمه‌شدگان ارائه کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای این طرح مرحله به مرحله اما با سرعت مطلوبی به پیش خواهد رفت، گفت: تمام مراحل الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و تولید نسخ آنلاین در سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده و برخی نواقصات نیز تا پایان امسال رفع خواهد شد.

برجی افزود: با توجه به اینکه خود کاغذ دفترچه‌های تأمین اجتماعی یکی از عوامل و عناصر انتقال ویروس کرونا و بیماری‌ها بوده، قطعاً با ارائه کارت ملی و الکترونیکی شدن ارائه نسخه‌ها از سوی پزشکان و نسخه‌پیچی‌های راحت‌تر داروخانه‌ها شرایط سهلی را برای بیمه‌شدگان در ارتقا سلامت آنها به وجود می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مطب‌ها، داروخانه‌ها و مجموعه‌های طرح قرارداد تأمین اجتماعی موظف هستند از اول اسفندماه خدمات خود را در بستر الکترونیکی ارائه کنند و دیگر نیازی به ارائه دفترچه‌های کاغذی نخواهد بود.

برجی اضافه کرد: هر چند دفترچه‌های موجود در دست بیمه‌شدگان قابلیت استفاده تا آخرین برگ را دارد، اما از این به بعد تنها با کارت ملی و ثبت مشخصات امکان دریافت خدمات برای بیمه‌شدگان به وجود می‌آید و دیگر نیازی به استفاده از دفترچه‌های کاغذی نخواهد بود.

وی بیان کرد: تمام اطلاعات افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در سامانه و لینک با ثبت احوال به صورت کامل گردآوری شده و با اعلام شماره ملی از سوی بیمه‌شدگان به راحتی خدمات به آنها ارائه خواهد شد.

برجی ادامه داد: ورود به این مرحله به نفع پزشکان و صاحبان داروخانه و همچنین پاراکلینیک‌ها است که به راحتی می‌توانند در کمتر از ۲۴ ساعت ۸۰ درصد هزینه‌های خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و برای داروخانه‌ها نیز با هماهنگی انجمن داروسازان این پرداختی‌ها به صورت ماهانه و تا ۳۰ درصد به صورت علی‌الحساب خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: تنها مشکل ما ارائه خدمات به افراد زیر ۱۸ سال در قالب این طرح است که فاقد عکس در دفترچه و همچنین کارت ملی هستند که ما از خانواده‌های افراد بیمه شده خواسته‌ایم تا اطلاعات افراد زیر ۱۸ سال را در سامانه طراحی شده وارد کرده و به نوعی بارگذاری کنند.

برجی تصریح کرد: ما از طریق شماره تماس ۱۴۲۰ در خدمت بیمه‌شدگان هستیم تا به صورت آنلاین پاسخگوی پرسش‌های آنها در این حوزه باشیم و قطعاً سعی و تلاشمان بر ارائه خدمات سریع‌تر و کیفی‌تر در قالب این طرح خواهد بود.

وی گفت: حذف دفترچه‌های فیزیکی و کاغذی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی نه تنها به کاهش هزینه‌ها بلکه جلوگیری از اتلاف وقت منجر شده و به نوعی رضایتمندی بیمه‌شدگان را به وجود می‌آورد.

برجی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: براساس ارزیابی‌های اولیه در طول سال بیش از ۶۰ میلیون مراجعه بیمه‌شدگان را به مراکز درمانی در سطح کشور شاهد هستیم که با حذف دفترچه‌های کاغذی، میلیاردها تومان صرفه‌جویی در صدور دفترچه‌های کاغذی همچنین چاپ آنها و صرفه‌جویی ناشی از ایجاد شفافیت‌ها را در ارائه خدمات بیش از گذشته شاهد خواهیم بود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: اجرای این طرح قطعاً جلوی بازار سیاه دارو را نیز خواهد گرفت چرا که یک نظارت و پایش شفاف در نسخ الکترونیکی اتفاق افتاده و بیماران خاص در خرید داروهای خود دیگر با مشکلات و چالش‌های سابق روبه‌رو نخواهند بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید