روستاهای آسیب‌دیده در اثر طوفان و کولاک اسکو برق‌دار شدند

روستاهای آسیب‌دیده در اثر طوفان و کولاک اسکو برق‌دار شدند

 

    اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با تلاش همکاران برق تبریز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن روستاهای آسیب‌دیده‌ی شهرستان اسکو در اثر طوفان و کولاک برق‌دار شدند.

 

عادل کاظمی به تشریح عملکرد همکاران نوسازی، امور برق ائل‌گلی و مدیریت برق شهرستان اسکو برای برق‌دار کردن روستاهایی که در اثر بروز طوفان و کولاک شدید آسیب دیده بودند، پرداخت.

وی با بیان این‌که در روز ۲۹ بهمن ۹۹، بروز طوفان و کولاک شدید در مناطق کوهستانی حوزه‌ی مدیریت برق شهرستان اسکو، سبب پارگی هادی‌های شبکه‌ی ۲۰ کیلوولت شده و تامین برق برخی از روستاهای این منطقه را با اختلال مواجه کرد، گفت: شدت طوفان به قدری سهمگین بود که علاوه بر شکستن پایه‌های بتنی H شکل و پایه‌های چهارتایی چوبی، پایه‌ی گرد بتنی پیش تنیده را نیز که به استحکام و دوام در شرایط بسیار سخت شهرت دارند از کمر شکسته بود.

وی ادامه داد: به دلیل وجود اسپن‌های طولانی در مسیر تغذیه‌ی روستاهای گنبرف، کردآباد، مجارشین و آشستان در ۱۳ نقطه، پارگی سیم رخ داده بود که همکاران خدوم و ایثارگر مدیریت برق شهرستان اسکو، از همان ساعات آغازین بروز بحران، عازم منطقه شده و طی عملیات‌های طاقت‌فرسا در طول سه روز که تا پاسی از شب ادامه داشت، با همتی ستودنی توانستند نعمت روشنایی را دوباره به منازل روستاییان عزیز هدیه بخشند.

کاظمی با اشاره به این‌که برق روستای سفیده‌خوان نیز در اثر بروز طوفان و بارش سنگین برف، با مشکل مواجه شده بود، افزود: در اثر طوفان، سه اصله تیر چوبی فشار متوسط به طور کامل شکسته و هفت اصله تیر در حد فاصل روستاهای سفیده‌خوان و لیقوان آسیب شدیدی دیده بود.

وی با اشاره به این‌که در اثر این حادثه، قسمتی از فیدر ۲۴ سعیدآباد روستای سفیده‌خوان با مشکل مواجه شده بود، اضافه کرد: با توجه به وضعیت نامناسب جوی، همکاران امور برق ائل‌گلی در منطقه حاضر شده و ژنراتورهای برق را بلافاصله در روستا راه‌اندازی کردند تا روستاییان عزیز با مشکل برق مواجه نشوند.

وی افزود: همزمان اکیپ‌های عملیاتی نوسازی و امور برق ائل‌گلی پس از تلاش‌های مستمر، موفق شدند تا در عصر روز جمعه، چاله‌کنی‌ها را در شرایط کولاک و طوفان انجام داده و تیرهای آسیب‌دیده را ترمیم و شبکه را به طور کامل برق‌دار کنند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید