معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

در استان اصفهان ظرفیت بزرگی برای هم‌افزایی وجود دارد

معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان اصفهان ظرفیت بزرگی برای هم‌افزایی وجود دارد، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند با تعامل با بخش‌هایی همچون فولاد درآمد خوبی را ایجاد کند.

در استان اصفهان ظرفیت بزرگی برای هم‌افزایی وجود دارد

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ؛ جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حضور غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع و حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

پناه در پاسخ به موضوعات و مسائل مطرح شده توسط مدیران سازمان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در جلسه، اظهار کرد: استان اصفهان بزرگ صنعتی است بنابراین موضوعات متنوعی در آن وجود دارد و همه دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار که خدمات‌رسان هستند نقش تعیین کننده‌ای در این استان دارند.وی افزود: جمعیت وسعت و شرایط استان اصفهان در حوزه بهزیستی ما را با رقم‌های کلانی برای به جای آوردن مسئولیت اجتماعی مواجه می‌کند. شورای هماهنگی، در صورتی مفید، مؤثر و کارگشا است که راهبرد و استراتژی مشخصی داشته باشد و موجب هم‌افزایی سازمان‌ها خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ سازمان تأمین اجتماعی، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و سایر سازمان‌ها با مجموعه وزارت کار گفت: در استان اصفهان ظرفیت بزرگی برای هم‌افزایی وجود دارد، اداره آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند با تعامل با بخش‌هایی همچون فولاد درآمد خوبی را ایجاد کند.

پناه افزود: حجم بالای جامعه کارگری در استان اصفهان در ۹ شرکتی که ما آن را مستقیماً مدیریت می‌کنیم و ۹ شرکتی که سهامدار آن هستیم وجود دارد که می‌توانند تعامل خوبی با سازمان‌های مربوطه داشته باشند.

رشد ۵۰ درصدی بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای در لایحه بودجه ۱۴۰۰

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای با کمکی که امسال انجام شد، در بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد رشد بودجه دارد، جلساتی نیز با اعضا کمیسیون تلفیق داشته‌ایم که قول مساعدت در تغییر جداول سازمان‌های زیر مجموعه وزارت که داده‌اند.

معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال با تلاش‌هایی که انجام شد ذهن نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت بهزیستی حساس شده است و در جلسات متعددی که تا کنون با نمایندگان مجلس تشکیل شده انتظار می‌رود وضعیت این سازمان نسبت به امسال و سال قبل بهبود یابد و پایه اعتبارات بهزیستی افزایش یابد.

پناه افزود: ستاد بودجه در وزارت کار تشکیل شده است تا مطالبات سازمان‌ها و زیر مجموعه این وزارتخانه از نمایندگان مجلس مطالبه شود. نسبت به سایر دستگاه‌ها بودجه وزارت کار و دستگاه‌های زیر مجموعه آن رشد قابل توجهی داشته است.

تخریب بیش از ۴۰۰ خانه مسکونی در سی‌سخت

وی همچنین با اشاره به بازدید مستقیمی که از مناطق زلزله زده سی سخت داشته، اظهار کرد: زلزله سی‌سخت ویرانی و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است، خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت، بین ۵۰۰ تا ۴۰۰ خانه، کاملاً تخریب شده و بیش از ۳ منزل مسکونی نیازمند بازسازی اساسی است. بسیاری از خانواده‌ها حتی چادر در اختیار ندارند تا در آن سکونت داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: موضوع کمبود نیروی انسانی در جلسه امروز مطرح شد، دیدگاه بالا دستی به دنبال کوچک‌تر کردن بدنه دولت و الکترونیکی شدن خدمات به خصوص در سازمان تأمین اجتماعی است.

پناه افزود: حوزه درمان تأمین اجتماعی در شرایط کرونایی عملکرد خوبی داشته است، متأسفانه در کشور ما عملکرد بسیاری از مسئولان بخشی است و این تصور وجود ندارد که قوی شدن مجموعه‌های تأمین اجتماعی می‌تواند در مواقع لزوم به مجموعه وزارت بهداشت کمک کند.

بار اجتماعی و روانی مشکلات اقتصادی کشور بر عهده وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

وی ادامه داد: وزارت کار با بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور در ارتباط است، اگر کارخانه صنعتی تعطیل شود، دستگاه متولی وزارت صمت بوده اما اگر کارگران بیکار شوند در برابر اداره کار تجمع می‌کنند. بار اجتماعی و روانی مشکلات اقتصادی کشور بر عهده وزارت کار است.

معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بار اساسی اشتغال بر عهده وزارت کار است در صورتی که ما متولی اشتغال نیستیم اما در عین حال باید پاسخگوی ایجاد شغل وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری باشیم.

پناه تصریح کرد: میزان فوتی و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در زیر مجموعه‌های بهزیستی ۵۰ درصد کمتر از میانگین جامعه بوده که نشانه عمل‌کرد مناسب این سازمان در کنترل شیوع بیماری کرونا است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید