۱۱۸ خیر مدرسه‌ساز اصفهان تجلیل شدند

بیست و دومین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی و خیرین در سالن جلسات استانداری به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

این جشنواره همه ساله در راستای تکریم خیران نیک اندیش و انجام اقدامات خیرخواهانه آن‌ها برگزار می‌شود که در آیین امروز یک هزار خیر مدرسه ساز کشور

تجلیل شدند.

خیرین مدرسه سازی برغم وجود مشکلات اقتصادی طی سال‌های گذشته بیشترین مشارکت را در ساخت مدرسه در کشور به ویژه استان اصفهان داشتند.

در آیین امروز از استان اصفهان ۱۴ نفر به صورت حضوری و ۱۰۴ نفر به صورت مجازی تجلیل شدند.

بر اساس آمار موجود ۳۰ درصد مدارس کشور با سرمایه گذاری خیران ساخته شده است که نشان از توانایی و ظرفیت بالای نیکوکاران در امر مدرسه سازی دارد. برآیندها مبین این است از مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس موجود در کشور، تاکنون حدود ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت خیرین ساخته شده است که اگر قرار بود این حجم از مدارس و کلاس‌های درس را دولت به تنهایی احداث کند به طور قطع هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد، این مجمع با ۸۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان اصفهان فعال است.

در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ بالغ بر ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید