گردهمایی پهلوانان زورخانه ای در شب میلاد حضرت علی (ع) در تبریز

گردهمایی پهلوانان زورخانه ای در شب میلاد حضرت علی (ع) در تبریز

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : به همت حاج حسین افتخاری رییس هیئت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی کلان شهر تبریز ، ورزشکاران این رشته در شب میلاد حضرت علی (ع) گرد هم جمع می شوند.

رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهرستان تبریز با بیان اینکه هدف از این گردهمایی ، تجدید بیعت با ولایت است اظهار داشت : در این شب عزیز و به خاطر اینکه الگوی همه ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی ، حضرت امیرالمومنین است ، این مراسم را ترتیب دادیم تا بیش از پیش با منش و شیوه مردانگی آن بزرگوار آشنا شویم.

حاج حسین افتخاری گفت : همه ورزشکاران نه فقط ورزشکاران زورخانه ای، باید در کنار توجه به ورزش قهرمانی، به اخلاق ورزشی هم توجه بکنند و ورزش را فقط برای قهرمان شدن و کسب مدال خلاصه نکنند.

وی با اشاره به ارزش و مقام پیشکسوتان و بزرگان در بین ورزشکاران زورخانه ای گفت: در این رشته آداب و آئین خاصی هست که باید به همه رشته ها سرایت کند، از جمله تذهیب نفس، احترام به پیشکسوتان و بزرگان، توجه به معنویات، سلامت جسمانی و ... که به وضوح در ورزش زورخانه ای قابل لمس است.

افتخاری با اشاره به جزئیات این گردهمایی گفت: در شب میلاد حضرت علی (ع) و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ، این مراسم با حضور امام جمعه محبوب شهر تبریز دکتر سید آل هاشم،استاندار آذربایجان شرقی و مسئولین دیگر استانی، در محل زورخانه علی بن ابیطالب شهرستان تبریز برگزار و از پیشکسوتان این رشته باستانی و فرهنگی، تجلیل خواهد شد.

وی افزود : اجرای آواز خوانی توسط مرشد زورخانه در مورد زندگی و سیره امیرالمومنین و همچنین آماده کردن کیک دو هزار نفری از دیگر برنامه های این مراسم معنوی و ورزشی است.

رئیس هیئت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهرستان تبریز در پایان با اشاره به شرایط بهداشتی و رعایت پروتکل های ابلاغی گفت : برای اجرای این مراسم ، تمهیدات کافی تدارک دیده شده است و امیدواریم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، هیچ مشکلی در اجرای این برنامه نداشته باشیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید