بهره برداری از طرح آبرسانی به ۳۹ روستای آذربایجان‌شرقی

 بهره برداری از طرح آبرسانی به ۳۹ روستای آذربایجان‌شرقی

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  آبرسانی به ۳۹ روستای آذربایجان‌شرقی با جمعیت تحت پوشش ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر و ۴۰۷ میلیارد ریال هزینه‌کرد به صورت ویدئوکنفرانس از سوی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

 

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی  در مراسم بهره برداری از این طرح ها، اظهار کرد: با بهره برداری از  این طرح ها در ۹ شهرستان استان، چهار هزار و ۵۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

علیرضا ایمانلو خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ها، هشت حلقه چاه حفر، بیش از پنج هزار مترمربع مخازن زمینی احداث، بالای ۱۳۰ کیلومتر لوله گذاری، ۵۲ هزار متر اصلاح شبکه و احداث تصفیه خانه در تمام ۳۹ روستا انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تعداد اشتغالزایی این طرح ها در دوره ساخت ۸۷ نفر و در دوره بهره برداری ۲۵ نفر است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: در بخش نیرو اقدامات بسیار خوبی پس از انقلاب اسلامی انجام شده به طوری که در استان آذربایجان شرقی برق رسانی به تمام روستاهای زیر ۱۰ خانوار انجام شده و اکنون برق رسانی به روستاهای پنج خانوار نیز در حال انجام است.

محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: در حوزه آبرسانی نیز کارهای بسیار خوبی به خصوص در ارتباط با اقشار پایین جامعه انجام شده است.

وی گفت: در آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۰۸ روستای دارای سکنه است که از این تعداد یک هزار و ۴۹۰ روستا تحت پوشش شبکه آبفای کشور قرار دارند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید