امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نظام آموزشی کنونی پاسخگویی نیاز بازار کار نیست

نظام آموزشی کنونی پاسخگویی نیاز بازار کار نیست

 

     اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که نظام آموزشی کنونی پاسخگوی نیاز بازار کار نیست، گفت: طرح کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای از اولویت‌های سیاست‌های فعال بازار کار است.

 

 حسین فتحی در نشست تخصصی پیرامون طرح‌های مشوق بیمه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاهی که با حضور مدیران کل جهاد کشاورزی و آموزش فنی و حرفه ای اداره کل به میزبانی این اداره کل برگزار شد، با بیان اهداف راهبردی طرح های کارورزی و مشوق های بیمه ای گفت: با توجه به اهمیت مهارت و نقش آن در تأمین نیروی متخصص اجرای این طرح‌ها گام بلندی در راستای ایجاد اشتغال پایدار خواهد پرداخت.

 وی با اشاره به این‌که عرضه و تقاضای کار به سمت مشاغل جدید در حال حرکت و تغییرات است، افزود: در موضوع اشتغال تغییر اجتناب است و صرف برنامه‌های آموزش و قید و بندهای اداری، اجرای طرح‌های مشوق بیمه‌ای و کارورزی می‌تواند در رفتار و دانش کارکنان بسیار موثر باشد.

 فتحی با اشاره به اهمیت و نقش اطلاع رسانی به گروه‌های هدف خاطرنشان کرد؛ جهت بهره مندی از مزایای یاد شده باید از سامانه مربوطه به نشانی www.moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام و کارجویان و پذیرنده درخواست خود را ارائه تا پس از بررسی توسط کارشناسان مربوطه نسبت به معرفی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز اقدام شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید