کد خبر: 273045
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت ۷۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج در ایلام

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد نوذری عصر امروز چهارشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: در سال جاری تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

وی گفت هفت هزار و ۱۳۸ فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده و ۶۲۵ فقره نیز در انتظار پرداخت بوده که از این حیث ایلام نسبت به دیگر استان‌های کشور دارای وضعیت بهتری هست.

نوذری در ادامه خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی برای پرداختن به امور جوانان شد و افزود: امروز پرداخت تسهیلات برای ازدواج جوانان با مشکلاتی مواجه است و امیدواریم که عوامل دست اندرکار نسبت به این مقوله مهم توجه کافی را داشته باشند.

وی با تاکید بر ظرفیت نیروی جوانی و خودباوری آنان در حل مشکلات پیش روی جامعه، بیان کرد: هنر ما در مقوله جوانان بایست این باشد که حتی مسائل و مشکلات این حوزه توسط خود آنان حل و فصل شود و البته برای اجرای این راهبرد مهم باید بیشتر به جوانان میدان بدهیم.

سرپرست استانداری ایلام اظهار داشت: درحالیکه جوانان ۲۵ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، در ایلام این میزان ۲۷ درصد است.

وی در ادامه تاکید کرد: با سپردن مسئولیت به جوانان در قالب سازمان‌های مردم نهاد می‌توان شاهد خلاقیت و توانمندی بی‌شر آنها شد که ما نمونه ارزشمندی از این رویکرد موفق در کاهش مسائل و معضلات اجتماعی، اربعین، سیل و امروز در کرونا می‌بینیم.

نوذری در ادامه از بیکاری جوانان تحصیلکرده بعنوان یک معضل بزرگ در استان یاد کرد و گفت: اگرچه در زمینه ایجاد اشتغال تلاش‌های خوب و ارزشمندی صورت گرفته است اما کماکان آمار بیکاری جوانان تحصیلکرده استان بالا است و بایست در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی جوان را محور توسعه دانست و عنوان کرد: هرچقدر ما از این نیروی توانمند و پیش برنده محروم باشیم بیشتر ضرر خواهیم کرد، بنابراین اگر طالب رفع مشکلات هستیم بایست برنامه‌ای عملیاتی برای حضور بیشتر جوانان در میدان طراحی و اجرایی کنیم.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که بایست نگاه به مقوله کار در جامعه عوض شود، گفت: امروز نگاه جوانان به کار صرفاً کار دولتی است در صورتی که ظرفیت مشاغل دولتی کم است و بایست این نگاه که مانع تحرک و خلاقیت در کارآفرینی می‌شود اصلاح شود.

وی در ادامه بیان کرد: البته با افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان فرصت‌های بیشماری پیش روی نیروی جوان و جویای کار در جامعه ایجاد کرد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید