۲۲۱۲ هکتار اراضی آذربایجان غربی رفع تصرف شد/معرفی دادستان ارومیه

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی اکبر گروسی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: استان در زمینه اجرایی کردن سند تحول قضائی با جدیت و قدرت و توان بالا عمل کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده و یک هزار و ۱۰۹ هکتار از اراضی زراعی اعاده به وضع سابق شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قوه قضائیه در راستای احیای واحدهای تولیدی استان با هدف تحقق شعار سال جهش تولید، ادامه داد: در این راستا بیش از ۴۰ واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات ۳۴ واحد تولیدی در شورای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته که تعداد ۲۲ واحد تولیدی تعطیل شده یا دچار مشکل با حمایت دستگاه قضائی استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان نقش سازنده‌ای را در این راستا دارند، گفت: با راه اندازی این ستاد در دادگستری، نتایج بسیار مؤثری در تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای هر چه بهتر اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با نظارت دستگاه قضائی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد: دستگاه قضائی با تمام توان از واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده و از تولید باز ایستاده‌اند حمایت می‌کند، چرا که معتقد است مشکلات به وجود آمده نباید باعث متوقف شدن چرخه تولید شود در این راستا می‌توان با ارائه راه حل های عملی و قانونی بدون اینکه وقفه‌ای در کار واحدهای تولیدی مشکل دار به وجود آید، مشکلات آنها را مرتفع کرد.

گروسی افزود: سند تحول قضائی از افتخارات بزرگ دستگاه قضائی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و دارای محورهای عملیاتی متعدد که با علم و عمل همراه است و تمامی کارکنان قضائی و اداری دستگاه قضائی استان اهتمام جدی و کاملی در جهت پیاده سازی این سند مترقی دارند.

وی ادامه داد: بخشی از اجرای سند مربوط به بقیه دستگاه‌ها خصوصاً دولت و سایر سازمان‌ها و نهادها است که ارتباط بسیار مناسب در این زمینه برقرار شده و امیدواریم این سند در استان به نحو مطلوب اجرا شود تا مردم از برکات این سند تحولی بهره مند شوند.

گروسی در ادامه توجه به حقوق عامه اشاره و گفت: توجه به حقوق عامه و مبارزه با محتکران و گران فروشان خصوصاً در این برهه زمانی که با هجمه ویروس نحس کرونا مواجه هستیم و عده‌ای به دنبال سود جویی از این وضعیت بودند با کمک دادستان‌های حوزه‌های قضائی خصوصاً دادستان مرکز استان به جد مورد پیگیری بوده و در این مورد پرونده‌های متعددی تشکیل و مورد رسیدگی می‌باشد و کالاهای احتکاری نیز به منظور توزیع در اختیار بخش‌های مختلف دولت قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به مسئله مهم امنیت اشاره و گفت: توجه به امنیت یک بحث مهمی است که همواره مورد توجه دستگاه قضائی استان بوده و همه دادستان‌ها بالاخص دادستان مرکز استان به صورت مرتب در جلسات شورای تأمین شرکت و تبادل نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که مورد توجه دستگاه قضائی استان است مسئله کاهش جمعیت کیفری است که با اقدامات صورت گرفته میزان جمعیت کیفری استان ۹ درصد کاهش داشته که این با توجه به مرز ۱۰۰۰ کیلومتری با سه کشور همسایه قابل توجه است.

گروسی افزود: آذربایجان غربی دارای رتبه ۲ کشوری استفاده از پابند الکترونیک است و در صدور مجازات‌های جایگزین حبس نیز عملکرد خوبی داشته به طوری که میزان استفاده از مجازات جایگزین حبس نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

در ادامه این مراسم حبیبی دادستان سابق مرکز استان آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از اقدامات دادستانی در زمان تصدی خود در این سمت ارائه نمود و پس از آن مجیدی دادستان جدید نیز به بیان مطالبی پرداخت و در پایان احکام جدید توسط ریاست دادگستری استان به آنها تقدیم شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید