تبریز میزبان کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و ترکیه

تبریز میزبان کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و ترکیه

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از برگزاری کمیته فنی مشترک گردشگری ایران-ترکیه به میزبانی تبریز خبر داد.

 

ولی تیموری در دیدار با فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، با قدردانی از اقدامات و عملکرد موثر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، تعامل مستمر این اداره کل با انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری را عاملی موثر در تقویت زیرساخت‌ها و توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد.

 

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه امسال، این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت تخصصی برگزار شد تا تعامل لازم فعالان حوزه گردشگری برای بروزرسانی اطلاعات و برنامه‌ریزی برای سفرهای پسا کرونا انجام شود که آذربایجان شرقی با حضور فعالان برجسته گردشگری خود در این نمایشگاه خوش درخشیده است.

 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، موقعیت جغرافیایی ویژه آذربایجان شرقی را ظرفیتی بی‌نظیر در راستای توسعه گردشگری منطقه و همچنین کشور عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی علاوه بر ظرفیت‌های متنوع در حوزه گردشگری به علت مجاورت با کشورهایی چون جمهوری آذربایجان و ترکیه، شاه‌راهی برای ورود گردشگر از شمال‌غرب به کشور است.

 

وی با بیان اینکه کمیته فنی مشترک گردشگری ایران-ترکیه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود، گفت: به دنبال رایزنی‌های انجام گرفته مابین کمیته گردشگری کشور ترکیه و ایران کمیته فنی مشترک گردشگری بین این دو کشور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

 

تیموری از اجرای استراتژی توسعه مسیر گردشگری جدید کشور در غرب و شمال‌غرب کشور با همکاری جایکا به محوریت استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: مسیر جدید گردشگری کشور که شامل استان‌های غرب و شمال‌‌غرب کشور با محوریت آذربایجان‌شرقی است به طور قطع یکی از مسیرهای موثر در توسعه گردشگری کشور خواهد بود چرا که آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌های شاخص در حوزه تاریخی، فرهنگی، هنری، طبیعی، کشاورزی و سلامت نقشی موثر در جذب گردشگر و توسعه گردشگری این منطقه و البته کشور دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید