آغاز عملیات اجرایی طرح یکهزار میلیارد تومانی فولاد توسط فولاد شهریار در تبریز

آغاز عملیات اجرایی طرح یکهزار میلیارد تومانی فولاد توسط فولاد شهریار در تبریز

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  همزمان با سالروز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) عملیات احداث واحد نورد سرد یک شرکت فولاد در تبریز با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی آغاز شد.

 

این واحد نورد سرد در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۳۰ هزار مترمربع در طول مدت ۱۸ ماه احداث می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز  در آیین آغاز عملیات احداث این واحد نورد سرد گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی ترویج تولید ملی است و این مجموعه برای شکوفایی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید ملی تلاش کرده اند.

آغاز عملیات اجرایی طرح یکهزار میلیارد تومانی فولاد توسط فولاد شهریار در تبریز

استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: تولیدکنندگان و صنعتگرها در عرصه جنگ اقتصادی، تمام توان هایشان را در طبق اخلاص قرار داده اند و برای رونق اقتصادی کشور و میهن اسلامی تلاش می کنند.

 

محمدرضا پورمحمدی تاکید کرد: امروزه صنعت برق کشور حتی استان ما بیشتر از هر چیز نیاز به شرکت های پست های توزیعی دارد که شرکت پارس ساختار به عنوان مالک واحد نورد سرد قدم های بزرگی در این زمینه برداشته است.

 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: یکی دیگر از نیازهای کشور، صنعت فولاد و تولید ورق های گالوانیزه به مقدار بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال می باشد که این افزایش ظرفیت را توسط شرکت پارس ساختار را شاهد هستیم.

 

پورمحمدی گفت: صنعت فولاد استان آذربایجان شرقی، که در برخی حوزه ها نیز نقش ملی ایفا می کنند،مدیون انسان های بزرگی است که کارهای بزرگی انجام داده اند.

آغاز عملیات اجرایی طرح یکهزار میلیارد تومانی فولاد توسط فولاد شهریار در تبریز

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه، فولاد، صنعت مادر و پایه است که اعم از کشتیرانی و خودروسازی تا تولید لوازم خانگی و بخش های مختلف صنعت ساختمان و تولید کشور به آن وابسته است، افزود: باید از این کار تولیدی حمایت شود و به کمک نمایندگان استان زنجیره تولید فولاد را در استان مان که بعضا در تامین مواد اولیه مشکل دارد، تکمیل کنیم.

 

وی گفت: در طرح آمایش استان تلاش می کنیم سازماندهی و ساماندهی مکانی برای محل استقرار فولاد در استان را لحاظ کنیم تا مشکلات این صنعت را به حداقل برسانیم.

 

پورمحمدی اظهار داشت: با مصوبه دولت و طی حکم وزیر صمت، مسئولیت ستاد توسعه تجارت و همکاری های صنعتی و بازرگانی با جمهوری آذربایجان مخصوصا در  بازسازی و رونق بخش های صنعتی و بازرگانی به استان آذربایجان شرقی واگذار شده است.

 

وی افزود: وزارت صمت همچنین در بحث تنظیم بازار، مسئولیت تنظیم بازار و قیمت های منطقه ۶  را به آذربایجان شرقی داده و ما در ارتباط با تنظیم بازار و قیمت ها از صنعتگرها دعوت به همکاری و مساعدت نموده ایم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت فولاد نقش صادرات محوری دارد، باید قدم های بزرگی برای توسعه آن برداریم و کمک کنیم تا این نقش را برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه مخصوصا با جمهوری آذربایجان به شایستگی انجام دهیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه شرکت پارس ساختار در مسیر جهش تولید و اجرای استراتژی های وزارتخانه قدم برداشته است، افزود: امروز ما شاهد دو اتفاق مهم هستیم که یکی ارتقای ظرفیت ورق های گالوانیزه و دیگری افزایش ظرفیت تولید تا سقف ۵۰۰ هزار تن در ورق سرد هستیم.

 

حبیب امین زاده افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان هایی است که در مسیر تولید انواع لوازم خانگی صاحب آمار و تولید است و ارتقای ظرفیت ورق های گالوانیزه موجب تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین نیازهای صنعتی استان می شود.

 

وی افزود: استان ما نزدیک به ۱۸ واحد تولید و فرآوری مصنوعات فولاد دارد که موجب اشتغالزایی نزدیک به ۱۷ هزار نفر شده است.

 

امین زاده گفت: تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق سرد، موجب می شود که سوءستفاده ناشی از کمبود آن در کشور برطرف شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ ضمن اینکه واحد تولید ورق سرد در استان راه اندازی شود، مقدمات جدید برای تکمیل زنجیره تامین ورق های ناشی از نورد گرم که یکی از کالاهای مورد نیاز اساسی استان است، نیز تولید شود.

 

وی افزود: آذربایجان شرقی از نظر تولید و سرمایه گذاری مقاطع طولی فولادی رتبه اول کشور را دارد.

آغاز عملیات اجرایی طرح یکهزار میلیارد تومانی فولاد توسط فولاد شهریار در تبریز

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی مالک این مجموعه فولاد نیز گفت: با تکمیل عملیات احداث واحد نورد سرد، توان تولید و خط اسیدشویی شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز که به دست متخصصان داخلی این شرکت و گروه صنعتی پارس ساختار بومی سازی شده، افزایش می یابد.

 

جلیل نواده اباذر افزود: اجرای این پروژه در سال جهش تولید آغاز شده و با تکمیل برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد بیشتری به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید