کد خبر: 273238
۰
۰
نسخه چاپی

سالن تخصصی شمشیربازی آمل تجهیز می شود

فضل الله باقرزاده در حاشیه بازدید از سالن شمشیربازی آمل درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از یک سال از قولی که اداره کل ورزش وجوانان مازندران برای کف پوش کردن سالن تخصصی شمشیربازی آمل می‌گذرد اما کاری انجام نشده بود، و با پیگیری صورت گرفته حداقل تا پایان امسال و اوایل سال آینده کار کف پوش و دیگر ملزومات مورد نیاز سالن شمشیربازی آمل انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، که با نصب کف پوش جدید در سالن شمشیربازی آمل، شرایط برگزاری تمرین ونیز مسابقات قابل قبول تر دراین سالن در آینده فراهم شود.

آمل، قائمشهر و ساری قطب شمشیربازی مازندران

رئیس فدراسیون شمشیربازی از شهرهای آمل، قائمشهر و ساری به عنوان قطب‌های اصلی شمشیربازی درمازندران یاد کرد وگفت، در حال حاضر این سه شهر دارای سالن تخصصی شمشیربازی هستند که حداقل فضای برای تمرین و برگزاری مسابقات در استان فراهم است.

وی اضافه کرد، مازندران یکی از استان‌هایی است که پیشینه و استعدادهای قوی در شمشیربازی داشته به طوری که " مجتبی عابدینی" تنها شمشیربازی المپیکی این استان وازافتخارات این رشته ورزشی برای تیم ملی ایران نیز محسوب می‌شود.

تجهیزات گران شمشیربازی

رئیس فدراسیون شمشیربازی، با اشاره به اینکه تجهیزات فردی وامکاناتی برای سالن‌های شمشیربازی عمدتاً گران هست، گفت: برای تجهیز پیست شمشیربازی بیش از ۱۶۰ میلیون تومان قیمت دارد و درکنار آن لباس و حفاظت فردی ورزشکار نیز قیمت‌های خاص خودش را دارد.

باقرزاده تصریح کرد، با این وجود، گرایش وعلاقمندی جوانان و خانواده‌ها برای هدایت فرزندان به این رشته ورزشی در مقایسه با سال‌های قبل روند افزایش داشته و درکناراین موارد فدراسیون هم با منابع مالی که اختصاص داده شده، توزیع امکانات حداقلی برای استان‌ها داشته است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری که برخی استان‌ها ازجمله اصفهان، یزد، همدان و گلستان برای توسعه این رشته شمشیربازی انجام دادند، را ارزشمند و ستودنی دانست و تصریح کرد، آینده بسیار خوبی برای رشته شمشیربازی دراین استان‌ها ونیز کشور متصور هستم و این نوید را می‌دهد که در ساله آینده ورزشکاران بااستعدادی تحویل رده‌های مختلف تیم ملی خواهند شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید