کد خبر: 273372
۰
۰
نسخه چاپی

سرانه فضای سبز در شهر کرمانشاه به ازای هر نفر ۸.۶ متر مربع است

به گزارش اقتصادآینده نیوز فرامرز رحمتی زاده رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: مساحت فضای سبز شهر کرمانشاه ۸۶۰ هکتار شامل ۲۳۶ پارک در کرمانشاه است.

وی افزود: سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۸.۶ متر مربع است که امیدواریم با کارهای در دست اجرا به ۹.۲ مترمربع به ازای هر نفر تا تیر ماه سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با حمایت‌های شهردار کرمانشاه و معاونت خدمات شهری ایجاد فضای سبز در کمربندی شرقی و غربی به عنوان کریدور شمال به جنوب در حال انجام است.

رحمتی زاده گفت: آبشار سوم پارک کوهستان به منظور ایجاد نشاط انجام گرفته که عملیات نورپردازی آن در حال اجرا است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به احیا گلخانه پارک شرقی کرمانشاه، بیان کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های شهرداری کرمانشاه، گلخانه چهار هزار متری در پارک شرقی تأسیس شده است که هدف آن تولید و تکثیر گیاهان سازگار با منطقه زاگرس است که در هر دوره کشت چهار میلیارد تومان صرفه‌جویی در منابع شهرداری دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود: برای اولین بار کلینیک گیاه پزشکی در شهرداری کرمانشاه راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند اطلاعات لازم در مورد گیاهان را دریافت کنند و در همین راستا اورژانس درخت برای نجات درختان آسیب دیده راه اندازی شده که مردم می‌توانند اطلاعات در خصوص درختان آفت زده یا در حال سقوط را با سامانه ۱۳۷ تماس به اشتراک بگذارند تا اکیپ‌های تخصصی به محل اعزام شوند.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا گندزدایی پارک‌ها و تبلیغات محیطی در خصوص اطلاع رسانی در اولویت شهرداری قرار گرفت و در همین راستا بیش از ۱۷۰ بنر تبلیغاتی در خصوص ویروس کرونا در سطح شهر کرمانشاه نصب شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه پاک‌سازی، احیا و تکمیل فضای سبز تقاطع امام حسین (ع) با ۱.۵ هکتار و تقاطع غیر هم‌سطح مدافع حرم با یک هکتار را از دیگر کارهای این سازمان در سال ۹۹ برشمرد و افزود: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ گلدان بتی و چوبی تزئینی برای مکان‌هایی که امکان کشت گیاه وجود ندارد در سطح شهر تهیه و توزیع شده است.

رحمتی زاده تصریح کرد: برای نخستین بار در کرمانشاه اندودکاری درختان در در فصل سرما در دستور کار قرار گرفت که بسیاری از مردم از رنگ آمیزی درختان شکایت داشتند، در صورتی که رنگ آمیزی مد نظر شهروندان یک نوع خاک مخصوص به همراه چسب چوب و آفت کش بوده که باعث حفاظت درختان در برابر سرما و آفت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری برای خارج کردن پایه‌های منوریل از حالت بتی و بی روح، کشت گیاهان رونده آغاز شده و بزودی شاهد تغییر شرایط پایه‌های منوریل خواهیم بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید