کد خبر: 273396
۰
۰
نسخه چاپی

ریشه مشکلات جامعه در انتخاب‌های نادرست و احساسی است

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به سالروز میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: در قرآن کریم آیات متعددی در شأن مولا نازل شده که نمونه آن آیه مباهله است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در آیه مباهله حضرت علی (ع) جان پیامبر (ص) معرفه شده است، بیان‌کرد: ما به عنوان شیعیان حضرت نیز باید در اجرای عدالت به ایشان تأسی کرده و نسبت به حقوق دیگران دست درازی نکنیم.

عبادی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در طول تاریخ به عنوان جریان عدل در مقابل ظلم مطرح شده است، ادامه‌داد: امام علی علیه السلام جریان علم است در برابر جهل، جریان حق است در برابر باطل، جریانی است که باید انتخاب شود.

خطیب جمعه بیرجند بیان داشت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات با استفاده از قوه عقل و اختیار می‌تواند مسیر حق و عدالت را برای خود برگزیند.

وی با بیان اینکه راه خوب و بد را خود انسان انتخاب میکند، ادامه داد: خلقت انسان در این ویژگی نهفته است که هر لحظه باید از بین صدها راه یکی را انتخاب کند، انتخاب بین علی و معاویه به دست خود انسان است.

وی با تأکید بر اینکه ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی به انتخاب‌های خود ما برمی‌گردد، گفت: حسن انتخاب یا با شر انتخاب خودمان مسئول اوضاع جامعه خود هستیم

عبادی ادامه داد: اگر انتخاب‌ها بر اساس معیار عقلی و منطقی نباشد به طور طبیعی گرفتار برخی مسائل و مشکلات می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مردم ایران از ۴۰ سال پیش تاکنون با وجود مشکلات متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده و دشمنان را مأیوس کرده‌اند.

عبادی بیان‌کرد: امروزه نیز باید با معیارهای عقلی و شناخت علل و اسباب مشکلات فعلی، در مسیری قدم برداریم که این مسائل از جامعه رخت بربندد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید