کد خبر: 273550
۰
۰
نسخه چاپی

دریافت محموله جدید واکسن کرونا توسط علوم پزشکی استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر جلال رحمانی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون ۲۰۲ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: هم اکنون همه شهرستان‌های استان به غیر از آوج در شرایط زرد هستند و شهرستان آوج در وضعیت آبی قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه قرنطینه روستای حسین آباد آبیک که به دلیل شیوع کرونای انگلیسی انجام شده بود روز گذشته به پایان رسید اضافه کرد: جواب آزمایش نهایی کرونای خانواده و اطرافیان این خانواده به غیر از مادر متوفی منفی بوده و هم اکنون تنها مادر این خانواده در ایزوله خانگی به سر می‌برد.

وی بیان کرد: علی رغم سرعت بالای شیوع کرونای انگلیسی با تدبیر به موقع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در حالی که ۱۶ تست مثبت کرونای جهش یافته شناسایی کرده بودیم توانستیم آن را در استان مهار کنیم و هم اکنون جز مادر متوفی هیچ بیمار با کرونای جهش یافته در استان نداریم.

رحمانی از تخصیص ۱۰۵ دز واکسن کرونا به استان خبر داد و عنوان کرد: این میزان واکسن کادر درمان بخش آی سی یو بیمارستان‌های ولایت و بوعلی تزریق شده است.

وی از دریافت محموله جدید واکسن کرونا نیز خبر داد و بیان کرد: در این محموله که چهارشنبه دریافت دریافت شد کارکنان بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های کرونایی است از جمله بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین، شفای تاکستان، تأمین اجتماعی تاکستان، امیرالمؤمنین بویین‌زهرا و همچنین ۸۰ مورد جهت تزریق به جانبازان شیمیایی بالای ۵۵ درصد که بنیاد شهید معرفی خواهد کرد واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۰ سالمند با اولویت پرخطر که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند در این مرحله واکسینه خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: همچنین ۱۵۰ دز نیز برای مراکز کووید ۱۹ که پزشکان بیماران کووید ۱۹ را معاینه می‌کنند تزریق می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید