کد خبر: 273558
۰
۰
نسخه چاپی

صادرات کالا در زنجان افزایش دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با بیان اینکه صادرات کالا در استان زنجان ۲۰ درصد کاهش دارد، گفت: پیش بینی می‌شود میزان صادرات استان زنجان تا پایان سال جاری به رقم بیش از ۲۵۰ میلیون دلار هم برسد.

وی اظهار کرد: از محل ورود موقت کالا، ۲۵۰ هزار تن واردات به استان انجام شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تا کنون ۵۰ هزار تن از این مواد اولیه وارد شده نیز صادر شده است، گفت: در ماه‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

حقیقی بر لزوم پیگیری‌های انجام جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و افزود: امروز ماحصل این پیگیری‌ها بر اساس شاخص و نه شعار قابل ملاحظه است و بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده نیز رتبه این استان از نظر بهبود فضای کسب و کار، از جایگاه سوم به رتبه دوم ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه همه این موفقیت‌ها در سالی محقق شده است، ابراز داشت: تحریم‌ها در اوج خود قرار دارد و شیوع کرونا نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بر اساس اظهارات مسئولان وزارت بهداشت و درمان کشور، زنجان به عنوان موفق ترین استان در کنترل کرونا عمل کرده است، ابراز کرد: در سال ۹۸ میزان صادرات این استان ۲۲۳ میلیون دلار بود که میزان ارزش صادرات انجام شده در سال جاری، هفت درصد از آن بیشتر است.

حقیقی افزود: در سه ماه امسال به دلیل بسته بودن مرزهای ترکیه که عمده ترین مقصد صادرات استان زنجان است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات ما ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرد ولی امروز صادرات کالا افزایش دارد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5157663/صادرات-کالا-در-زنجان-افزایش-دارد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید