کد خبر: 273565
۰
۰
نسخه چاپی

خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها به همه دانش‌آموزان ارائه می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز مسعود شکوهی عصر شنبه در آئین تجلیل از طلایه‌داران تربیت دانش‌آموزان استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات مشاوره‌ای در سطح مدارس کشور تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و برنامه‌های خوبی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴ هزار مشاور در مدارس استان‌ها اضافه کرد: همه دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند و دنبال افزایش دسترسی به خدمات سلامت‌روان دانش‌آموزان هستیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش افزود: نظام مراقبت‌های بهداشتی اجتماعی نقش مهم و تأثیرگذاری در افزایش دسترسی به خدمات سلامت‌روان دانش‌آموزان دارد.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها و برنامه‌های نظام مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی باعث ارتقای سلامت روان و کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی و دسترسی مطلوب دانش‌آموزان به خدمات ارتقایی و تخصصی دانش‌آموزان می‌شود.

شکوهی بیان کرد: همه دانش‌آموزان زیرپوشش خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف از جمله برنامه نماد و فوریت‌های روانی، اجتماعی هستند.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آئین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، شجره طیبه امور تربیتی در دستگاه آموزش و پرورش کاشته و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

علیمراد کرمی با تاکید بر نقش مهم مربیان و مشاوران در مدارس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار داشت: در ایام و شرایط کرونایی فعالیت مربیان تربیتی نسبت به قبل افزایش یافت به‌گونه‌ای که تمام دانش‌آموزان از نظر روحی، روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مربیان پرورشی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند افزود: امور تربیتی بر اساس سه هدف عمده انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی به دانش‌آموزان، تربیت دانش‌آموزان بر مبنای انقلاب اسلامی و حراست و حفاظت از دانش آموزان بر اساس آموزه‌های عبادی، اعتقادی و دینی تشکیل شده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5157596/خدمات-مشاوره-و-پیشگیری-از-آسیب-ها-به-همه-دانش-آموزان-ارائه-می-شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید