کد خبر: 273617
۰
۰
نسخه چاپی

تامین مواد اولیه و گردش ارز دغدغه اصلی تولیدکنندگان است

به گزارش خبرنگار مهر هدایت الله جمالی‌پور در نشست فعالان اقتصادی و صنعتی استان قزوین با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استان قزوین یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور محسوب می‌شود و ظرفیت سرمایه‌گذاری خوبی دارد و با توجه به قرارگیری این استان به عنوان پل ارتباطی بین ۱۱ استان و ظرفیت‌هایی نظیر کشاورزی و صنعت می‌توان گفت به خوبی در اجرایی شدن سخنان رهبر انقلاب درخصوص تولید پیشگام بوده است.

استاندار قزوین اذعان کرد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان قزوین در حال فعالیت هستند که این مسئله نشان می‌دهد استان ما در حوزه صنعت ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است و ظرفیت بی‌بدیل اقتصادی برای کمک به اقتصاد کشور در این استان وجود دارد.

وی افزود: عمده‌ترین فعالیت ما برای خدمت به مردم طبق سخنان رهبر انقلاب و نام‌گذاری چندسال متوالی با عنوان تولید و اقتصاد مربوط به بخش تولید است که در این زمینه فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

این مسئول ابراز کرد: درحال حاضر ما در شرایط یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار گرفتیم و بر این معتقدیم که اگر در جنگ نظامی افسران و سربازان نقش آفرینی می‌کنند در جنگ اقتصادی نیز این تولیدکنندگان هستند که به میدان می‌آیند و ما برای حمایت از تولیدکنندگان ستاد پشتیبانی از جنگ اقتصادی را در استان قزوین تشکیل دادیم.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های استان ما عضویت و حضور دو تن از نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون صنعت، معدن و تجارت است که این حضور حیطه فعالیت‌های ما را در بخش تولید هموارتر می‌کند.

این مسئول با اشاره به برخی از مشکلات حوزه تولید عنوان کرد: امروزه تأمین مواد اولیه و گردش ارز در بخش تولید سرمایه از چالش‌های مهم استان قزوین محسوب می‌شود که امیدواریم با توجه به حمایت‌های وزارت صمت این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: از سوی دیگر مشکلات ما در حوزه گمرک نیز نیاز به تأمل دارد که البته ما تلاش کردیم گمرک‌های بلوکه شده را برای تولید بیشتر بنا به شرایط خود آزاد کنیم اما برای حل مشکل اساسی این مسئله نیازمند یاری وزارت صنعت و معدن هستیم.

جمالی‌پور در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر اقشار استان قزوین را قشر کارگر تشکیل می‌دهد و حالا شرایط تحریم‌های حاکم زندگی را برای این اقشار سخت‌کرده اما ما تلاش کنیم تا با اتحاد نهادهای مختلف شرایط سخت حاکم در استان را کنترل کنیم و به نسبت موفق هم شدیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید