کد خبر: 273625
۰
۰
نسخه چاپی

ویروس کرونا در دزفول با شدت زیادی در حال گردش است

به گزارش اقتصادآینده نیوز رضا پورآیین عصر شنبه در جلسه هم اندیشی در راستای مدیریت بیماری کرونا و طرح شهید سلیمانی که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا در دزفول با شدت زیادی در حال گردش است و میزان تست‌های مثبت در این شهرستان به صورت روزانه افزایش می‌یابد که این امر نگران‌کننده است.

وی با اشاره به شناسایی دو فرد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در دزفول، افزود: یکی از این افراد که از اهالی روستای آبیدسره در بخش شهیون است، به دلیل حضور در یک مراسم ترحیم به این ویروس مبتلا شده است که این امر نشان می‌دهد که افراد دیگری نیز به ویروس جهش یافته مبتلا هستند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: بیشترین موارد ابتلاء به کرونا در دزفول افرادی هستند که با یک بیمار کرونایی و یا فرد مشکوک در محل کار و خانواده در تماس بوده‌اند؛ همچنین بخش زیادی از آمار نیز مربوط به افرادی است که در دور همی‌های خانوادگی، مراسم عروسی، ترحیم و سایر تجمع‌ها حضور داشته‌اند.

پورآیین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش برگزاری مراسم عروسی، تشییع و ترحیم در دزفول، گفت: این معضل باعث افزایش آمار روزانه شده است و از سویی بازرسی‌ها نیز افزایش یافته و به صورت مستمر با متخلفان و ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان برخورد و از برگزاری برنامه‌های تجمعی جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی از ۱۵ آذر در این شهرستان، افزود: از ابتدای شروع طرح تا هشتم اسفندماه سال جاری، پنج هزار و ۵۳۷ تست پی سی آر و پنج هزار و ۱۴۰ تست سریع گرفته شده است؛ همچنین یک هزار و ۴۰۰ مورد گندزدایی از منازل نیز در راستای این طرح انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به فعالیت ۸۷ نفر در قالب ۳۳ تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی، تصریح کرد: تا هفتم اسفندماه امسال، ۱۳ هزار و ۴۶۳ بازرسی بهداشتی از همه اصناف و اماکن انجام شد که این بازرسی‌ها منجر به صدور دو هزار و ۴۱۰ اخطاریه و ۱۴۰ مورد پلمب شده است.

پورآیین با انتقاد از همکاری نکردن برخی خانواده‌ها با نیروهای طرح شهید سلیمانی، گفت: این امر باعث رکود در روند اجرای طرح شده است که امیدوار هستیم این امر نیز برطرف شود.

وی خواستار افزایش اهتمام مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از برگزاری دور همی‌های خانوادگی و ترددهای غیرضروری به منظور کنترل بیماری کرونا در این شهرستان شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید