کد خبر: 273723
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت کرمانشاه به مراکز درمانی

کیومرث مظفری بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت به استان کرمانشاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای کاهش دغدغه بیماران و تأمین هزینه‌های مالی مجموعه‌های طرف قرارداد این سازمان شامل پزشکان، داروخانه‌ها، بخش رادیولوژی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در کنار دیگر مراکز درمانی مشغول ارائه خدمت به بیمه شدگان است، افزود: بیمه سلامت از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، به ازای هر پرونده بستری ۴۴ میلیون ریال و در مجموع حدود ۳۶۰ میلیارد ریال برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه هزینه کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طی این مدت ۴۰ میلیارد ریال هزینه برای ویزیت و ۲۸ میلیارد ریال برای آزمایشات بیماران مبتلا به ویروس کرونا پرداخت شد.

مظفری افزود: از اواخر آبان ماه که ۲ داروی جدید برای درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت، هزینه درمان هر بیمار از ۴۴ میلیون ریال به حدود ۶۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در استان کرمانشاه از بیمه نامه رایگان برخوردار هستند، گفت: به منظور جلوگیری از مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در ایام شیوع ویروس کرونا، تمام دفترچه‌های فاقد اعتبار این سازمان تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به صورت سیستمی تمدید شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به اجرای پروژه‌های الکترونیک در این استان اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دانشگاهی و ۵۰ درصد بیمارستان‌های غیر دانشگاهی به سامانه تبادل الکترونیک اسناد سرپایی و بستری متصل شده و هم اکنون فعال هستند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید