همت زاده ، عضو سابق شورای اسلامی شهر شاهین دژ : شهرداری ها باید به دنبال درآمـد پایدار باشند

شهردار باید به وضعیت ملکی و مسکونی همۀ شهروندان اشراف کامل داشته باشد. وضعیت تغییرات باید لحظه به لحظه توسط شهردار و نظام شهرداری با انواع نمودارها و جداول رصد شود.

(آذربایجان غربی/اقتصادآینده/نعیمی)  آرزو همت زاده گفت : برای هر فضا در مدیریت شهری و اساساً در هر مجموعه ای، اولین نکته ای که وجود دارد این است که بتوانی مجموعه ات را از لحاظ اقتصادی بچرخانی. شرط لازم برای حرکت یک مجموعه « اقتصاد » است. اگر نتوانیم از لحاظ اقتصادی مجموعه را به جلو ببریم ، معمولا نارضایتی پیش می آید. البته موفقیت را نیز برای مجموعه به همراه نمی آورد. شدیدتر از آن برای یک مجموعه بزرگ مانند « مدیریت شهری » حتی کار را خراب هم می کند و این بسیار نامطلوب و تخریب گرانه است.

وی ادامه داد : می دانیم که هر شهری برای مدیریت نیازمند بودجه است، نکته اصلی و مهم این است که شهرداری بودجه ای که نیاز دارد را از دولت نمی گیرد. دقت کنید:  " بودجه ای را که نیاز دارد از دولت نمی گیرد " و این مورد در تمامی جهان مرسوم است. در هیچ کجای دنیا شهرداری ها از دولت پول نمی گیرند. شهرداری ها یک بنگاه اقتصادی محسوب می شوند و باید بودجه را از مردم تامین کنند. و از طرف دیگر، خدمات بدهند. و البته شهرداری ها در کشورمان متاسفانه جهت جذب درآمد، می خواهند از فروختن شهر آن را تأمین کنند.

همت زاده تصریح کرد : شهرداری ها می بایست گام بندی کنند و در مدّت مسئولیت ، هر شهردار، بخشی را جلو ببرد.باید با صبر تمام و استراتژی درست جلو برود و اصلاً نباید احساساتی عمل کنیم که وقت نداریم. دغدغه ما در ساسیت گذاری این است که انرژی و پتانسیل های موجود در فرصت معلوم، استفاده نشوند. الگو های زمانبندی در برنامه ریزی باید پی ریزی شده و درست اجرا شوند. استراتژی رسیدن به هدف هم بسیار مهم است.باید ساختارها را اصلاح کنیم.

عضو سابق شورای شهر شاهین دژ بیان کرد : شورای شهر بخشی از حاکمیت به معنای حاکمیت محلی است. حاکمیت هم یعنی سیاست گذاری. سیاست گذاری هم بدون سیاست پژوهی امکان ندارد. این نهاد به سیاست پژوهی، که همان کانونهای تفکر هستند، محتاج است.شهرسازی را باید اصلاح کرد. و این نیاز به بستر سازی دارد . باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری کرد. تمرکز مدیریت شهری کلید این حرکت رو به جلو است.کار اجرائی را باید مدیریت شهری انجام دهد و اجرا دست شهرداری است. باید به سمت مدیریت یکپارچه شهری برویم. این مقام مسوول در ادامه تصریح کرد : اولین گام می تواند نظام جامع اطلاعاتی زمین و مسکن باشد خیلی از این کارها با قوانین موجود قابل انجام است. دولت الکترونیک بر این اساس شکل می گیرد . باید شهرمان را مدل کنیم. یعنی در وهلۀ اول یک نظام شفاف اطلاعاتی از املاک شهری تهیه شود. ساده است که شهردار بتواند با یک رایانه ی شخصی لحظه به لحظه گزارش داشته باشد. 

شهردار باید به وضعیت ملکی و مسکونی همۀ شهروندان اشراف کامل داشته باشد. وضعیت تغییرات باید لحظه به لحظه توسط شهردار و نظام شهرداری با انواع نمودارها و جداول رصد شود.همت زاده ، عضو سابق شورای اسلامی شهر شاهین دژ : شهرداری ها باید به دنبال درآمـد پایدار باشند

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید