کد خبر: 273901
۰
۰
نسخه چاپی

شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مازندران شکل می گیرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام محمدصادق اکبری صبح دوشنبه در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اظهار داشت: با توجه به همزمانی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان در استان وابلاغ بخشنامه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان برای هماهنگی وتبیین برنامه‌ها در دادگستری استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: مطابق این بخشنامه باید هر چه سریع‌تر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی درشهرستان‌های استان نیز تشکیل شود همچنین بر اساس این بخشنامه شعبی از دادگاه‌ها ودادسراها به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی اختصاص داده شود و در استان مازندران نیز شعب ویژه با انتخاب قضات مجرب وآشنا به قوانین انتخابات به زودی تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده ازتجربیات سال‌های گذشته، سه انتخابات پیش رو به بهترین شکل ودرکمال سلامت وقانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس و ولایتمدار استان انجام شود.

وی حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را در پیشگیری و رسیدگی به جرایم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و افزود: رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر وجدی دستگاه‌های متولی برای جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار مؤثر و ضروری است.

رئیس کل دادگستری مازندران تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد ورصد فضای مجازی را در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم انتخاباتی مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: باید کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف با ایجاد فضای التهابی در کشور، مردم رابه کاهش مشارکت یا تحریم انتخابات ترغیب می‌کنند شناسایی وبا آنان برخورد قاطع و بازدارنده شود.

وی افزود: صرف گزارش برای دادستان وقاضی شعبه کافی وقانع کننده نیست بلکه گزارش‌های تخلف افراد باید مستند ومستدل باشد تابارسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت: با توجه به همزمانی سه انتخابات و وجود بیماری منحوس کرونا برای پیشگیری از ازدحام و بی نظمی در شعبات باید تدابیر خاص و لازمی اندیشیده و در انتخاب مکان برای شعب، موقعیت فرهنگی ومکانی مناطق درنظر گرفته شود تا ازمسائل و حواشی احتمالی پیشگیری شود.

حجت الاسلام اکبری درپایان برتشکیل دبیرخانه فعال، پیگیر، آگاه وآشنا به امر انتخابات وبهرمند ازافراد باسابقه ودانش کافی تاکید کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید