رییس کل دادگستری استان:

«مراكز مشاوره ي خانواده به صورت رسمي با نظارت مستقيم قوه قضاييه فعاليت خواهند كرد»

مراسم تحلیف 60 نفر از مشاوران خانواده قوه قضاييه در استان همزمان با سراسر کشور به صورت برخط برگزار شد.

«مراكز مشاوره ي خانواده به صورت رسمي با نظارت مستقيم قوه قضاييه فعاليت خواهند كرد»

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومي دادگستري کل استان اصفهان: محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: یکی از مجموعه‌هایی که همکاری نزدیکی با دادگستری خصوصاً در رابطه با پرونده های با موضوع اختلافات خانوادگي دارد واحدهای مشاوره هستند که از قبل تشکیل شده و در همه استان‌ها و شهرستان‌ها وجود داشته اما پيش از اين قوه قضاييه نظارت مستقيمي بر فعاليت آن نداشت.وی افزود: با تصویب قانون جدید حمایت از خانواده پیش‌بینی شد که این مراکز مستقیماً زیر نظر قوه قضاییه به فعاليت خود ادامه دهند و با صدور دستورالعمل‌های مربوطه از سوی ریاست معظم قوه قضاییه مدیریت این مراکز به مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه واگذار شد.

حبیبی اظهار داشت: با فراهم شدن مقدمات این امر در اين مراسم كه به صورت سراسري و برخط و با حضور معاون اول قوه قضاييه برگزار شد اين مراكز فعاليت خود را به صورت رسمي و با نظارت قوه قضاييه آغاز نموده و در استان اصفهان هم در مرحله اول ۶۰ نفر از این مشاوران که مراحل اداری آن ها طی شده بود ابلاغ خود را دریافت و با اتيان سوگند، فعالیت خود را آغاز نمودند.

رییس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان ساخت: هدف از این اقدام، اعمال مدیریت متمرکز و مستقیم قوه قضاییه بر مراكز مشاوره خانواده مي باشد و با عنایت به حساسیت های موجود و نقش مهمی است که مشاوران در رابطه با پرونده های خانواده دارند با عملكرد صحيح و دقيق مي توانند از وقوع بسيار از طلاق ها جلوگيري نموده و اميدواريم در آينده شاهد آثار مثبت بيشتر اين اقدام باشيم.وي همچنين خطاب به مشاوران اظهار داشت: توفيق شما در انجام اين رسالت مهم در گرو تقوي و توكل به خدا و نيت خالص است تا حرف شما در شنونده نفوذ داشته باشد. رمز افزايش فن مشاوره در كنار علم و تجربه به همين است. اين واقعيت را خداوند متعال در آيه 35 سوره نساء گوشزد فرموده است. آنجا كه مي فرمايد: « اِن يُريدا اصلاحا يُوَفِقُ اللهَ بَينَهما» يعني اگر حكمين كه مشاوران محترم در پرونده هاي خانوادگي همين نقش را به نوعي ايفا مي كنند اگر نيت و اراده مصالحه و سازش داشته باشند خدا دل زوجين را به هم نزديك مي كنند و در نتيجه مصالحه صورت مي گيرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید