کد خبر: 274139
۰
۰
نسخه چاپی

جمع آوری ۱۴۱ دستگاه غیرمجاز تولید ارز دیجیتال در بندرعباس

به گزارش اقتصادآینده نیوز، هاجر عبدی افزود: این دستگاهها در سه نقطه شهرستان بندرعباس شناسایی شدند که بصورت غیرمجاز از برق خانگی برای فعالیت استفاده می کردند. به گفته وی، دستگاههای استخراج ارز دیجیتال از وسایل پرمصرف برق هستند که استفاده از برق غیرمجاز باعث هدر رفتن انرژی و افزایش تلفات برق در شبکه توزیع برق می شود.

وی عنوان کرد: واگذاری انشعاب برق برای تولید ارز دیجیتال منوط به اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت است اما برخی سودجویان برای کسب سود بیشتر و استفاده از برق ارزان، در منازل و اراضی کشاورزی اقدام به تولید ارز دیجیتال می کنند.

عبدی اضافه کرد: دستگاههای تولید ارز دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق دارد و استفاده از آنها نیاز به دریافت انشعابهای خاص دارد به همین خاطر نیز برخی افراد برای سود بیشتر از برق خانگی استفاده می کنند. در صورت شناسایی علاوه بر جمع آوری این دستگاهها، متخلفان نیز به مراجع قانونی معرفی می شوند.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه شرکت توزیع نیروی برق با نیروی انتظامی گفت: این شرکت با همکاری نیروی انتظامی امسال چندین مرکز غیرمجاز در شهرستانهای استان شناسایی کرده است که با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای تولید ارز دیجیتال، رصد و شناسایی مراکز غیرمجاز به شدت پیگیری می شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید