کد خبر: 274152
۰
۰
نسخه چاپی

۱۴ مصوبه شورای شهر شیراز اجرایی نشد/پروژه های عمرانی افتخار شورا

به گزارش اقتصادآینده نیوز عبدالرزاق موسوی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برخی فعالیت شورا را محدود می‌کنند و برخی شوراها را بدون محدودیت عنوان می‌کنند این در حالی است که تمامی شوراهای سطح کشور باید بر اساس قوانین موجود فعالیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: اصلی ترین مؤلفه ای که در فعالیت شهری ملاک است اهمیت دار بودن موضوع مدیریت شهری و حکمرانی شایسته شهری است و در این راستا تلاش شده تا با قانون مداری پاسخگویی الزام به بیان واقعیت‌ها شفافیت و مشارکت مردمی در کنار توزیع عادلانه خدمات فعالیت‌های شهری انجام گردد.

موسوی تاکید کرد: وجود وجود شاخص‌های کمی در برنامه‌های راهبردی و فعالیت‌های زیربنایی از جمله دستاوردهای این است که در شورای پنجم به آن پرداخته شده است این در حالی است که افزایش بهره وری و اثربخشی طرح‌های عمران شهری نیز از جمله اهداف است که شورای پنجم به آن افتخار می‌کند.

او ادامه داد: مبنای فعالیت‌هایی که در شورای پنجم به آن پرداخته شد و برنامه پنج ساله کلانشهر شیراز بود و تلاش شد تمامی اهدافی که در برنامه پنج ساله تدوین گشته بود محقق گردد.

وی در خصوص سهم اجزای بودجه ١۴٠٠ شهرداری نیز تصریح کرد: از جمله مولفه‌هایی که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری به آن توجه شده بود موضوع فروش املاک است این در حالی است که شهرداری بر اساس قراردادهایی که با پیمانکاران خود امضا می‌کند می‌تواند نسبت به فروش املاک و تأمین اعتبار اقدام کند.

او ادامه داد: شورای پنجم بیش از ۱۰۰ پروژه اولویت دار را در شیراز معرفی کرد این در حالی است که تاکنون ۱۴ مصوبه هنوز اجرایی نشده و ۵۰ مصوبه به اجرای آن ایراد وارد است.

وی گفت: شورای پنجم بالغ بر ۵۵۰ مصوبه تاکنون داشته که ۳۰۰ مصوبه آن از جمله تکالیف عمومی شوراها برای شهرداری‌ها است.

موسوی یادآور شد: طرح مدیریت هوشمند شهری و مرکز پژوهش‌ها و مصوبه تعارض منافع از جمله دستاوردهای بزرگی است که در شورای پنجم محقق شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: یکی از اصلی‌ترین موانعی که در اجرای طرح‌های مدیریت جامع شهری با آن مواجه هستیم عدم توجه دانشگاه‌ها به این امر است.

سعید نظری بیان کرد: دانشگاه‌ها نتوانستند به عنوان مجریان طرح جامع مدیریت شهری نیاز شورا و شهرداری را در این گونه پروژه‌ها برطرف کنند.

او ادامه داد: شورای شهر شیراز قرارداد ۵ طرح جامع را با دانشگاه‌های بزرگ سراسر کشور امضا کرد ولی هیچکدام از این دانشگاه‌ها نتوانستند نیاز شورا را برطرف کند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید