کد خبر: 274163
۰
۰
نسخه چاپی

آزادسازی ۱۰۴ هکتار از اراضی تغییر کاربری‌یافته در ساوجبلاغ

به گزارش اقتصادآینده نیوز، احمد نوروزی پیش از ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بخش چندار ساوجبلاغ اظهار کرد: در ادامه برنامه مقابله‌ای با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ۱۰۴ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته این شهرستان آزادسازی شد که این امر بر اساس سیاست‌های قوه قضائیه در برخورد جدی با چنین تخلفاتی است.

وی بیان کرد: بسیاری از این قبیل تغییر کاربری‌های به این علت تفاوت فاحش نرخ اراضی کشاورزی با مسکونی صورت می‌گیرند به ویژه که برخی از این این اراضی در مناطق تفریحی و خوش آب و هوا واقع شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به آزادسازی بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته این شهرستان تصریح کرد: این اقدام در منطقه «آجین دوجین» بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» انجام شد.

وی حجم اراضی آزادسازی شده را ۱۰۴ هکتار بیان کرد و افزود: در این عملیات موارد متعددی از قطعه‌بندی، ویلا، بنا و دیوارکشی غیرمجاز قلع و قمع و اراضی به وضع سابق اعاده شد.

نوروزی با اشاره به اینکه این شهرستان در استان بیشترین آمار مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز را داشته است از عزم جدی دستگاه قضائی ساوجبلاغ در عاری‌سازی اراضی این حوزه قضائی از هرگونه تغییر کاربری خبر داد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید