اجرائی شدن زراعت چوب به عنوان کشت جایگزین محصولات آب بر در آذربایجان‌غربی

اجرائی شدن زراعت چوب به عنوان کشت جایگزین محصولات آب بر در آذربایجان‌غربی

 

    آذربایجان غربی - اقتصاد آینده (نعیمی) :  استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های متولی در خصوص زراعت چوب به عنوان یکی از کشت های جایگزین محصولات آب بر، زمینه استفاده بهینه از ظرفیت های استان را فراهم کنند.

 

محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای منابع طبیعی آذربایجان غربی افزود: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان نهادهای متولی در صیانت از عرصه های ملی و ترویج کشاورزی نوین موظف به اجرایی ساختن زراعت چوب به عنوان کشت جایگزین محصولات آب بر هستند.

وی با اشاره به تهدید عرصه های ملی به واسطه خطراتی چون تخریب، آتش سوزی و چرای غیر مجاز اضافه کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی برای استفاده بهینه از ظرفیت های قانونی منابع طبیعی شناسایی ذخیره گاههای جنگلی است.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: اجرای طرح کاداستر در استان برای صیانت از منابع ملی به خوبی در حال اجراست و می طلبد سرعت بیشتری نیز به خود بگیرد.

شهریاری بر تقویت نقش مردم از طریق آموزش برای صیانت از عرصه های ملی تاکید کرد و ادامه داد: بدون مشارکت مردم نمی توان به صیانت از منابع ملی امیدوار بود و باید بسترهای مشارکت مردم تقویت شود.

وی کمک به اجرای قانون هوای پاک را از دیگر ضروریات صیانت از منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: تقسیم بندی عرصه های منابع ملی به مناطق بحرانی و عادی می تواند به استفاده بهینه از منابع انسانی و سخت افزاری و افزایش راندمان کار کمک شایانی بکند.

طی سال های اخیر اقداماتی برای توسعه زراعت چوب در آذربایجان غربی انجام شده ولی هنوز ظرفیت های زیادی در این حوزه وجود دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید