ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به ۱.۷۹ اسب بخار افزایش یافت

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در حال حاضر ۱.۷۴ اسب بخار بر هکتار است، افزود: بر این اساس، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری به ۱.۷۹ اسب بخار بر هکتار می‌رسد که بیش از تحقق برنامه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۵ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان در حدود ۱,۲۹۵ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون جذب شده است، افزود: کل تسهیلات اختصاصی به استان برای بخش مکانیزاسیون یکهزار و ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که امسال صد درصد متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

کرامتی با بیان اینکه استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مختلف کشاورزی یکی از راهکارهایی است که می‌توان بهره وری و عملکرد در واحد سطح را ارتقا دهد، بیان کرد: با تسهیلات اعطایی، متقاضیان اقدام به خرید ۷۰۰ دستگاه تراکتور، ۱۷ دستگاه کمباین، ۸۷۷ دستگاه ادوات و دنباله بند کشاورزی و ۱۰ دستگاه تجهیزات دام، طیور و آبزیان کرده اند.

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در حال حاضر ۱.۷۴ اسب بخار بر هکتار است، ادامه داد: بر این اساس، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری به ۱.۷۹ اسب بخار بر هکتار می‌رسد که بیش از تحقق برنامه خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از ۴۷ هزار دستگاه تراکتور، جزو استان‌های شاخص در کشور بوده و از بابت نیروی محرکه در سطح کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود و موانع جذب تسهیلات خط اعتباری ادامه داد: نوسانات شدید قیمتی و مشکلات به وجود آمده مابین متقاضیان و شرکت‌های تولیدی تأمین کننده ماشین‌ها و ادوات کشاورزی، طولانی بودن پروسه اعطای تسهیلات بانکی و بالا بودن قیمت ماشین‌ها و ادوات کشاورزی در طی سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، طولانی بودن نوبت تحویل برخی از ماشین آلات کشاورزی با درصد بهره پایین‌تر، سهمیه بندی تراکتورهای تولیدی شرکت تراکتور سازی ایران، میزان جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید