کد خبر: 274271
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تشدید نظارت اجرای محدودیت‌ها در شهرستان قدس اعمال می‌شود

فرماندار شهرستان قدس اعلام کرد که برای کنترل شیوع کرونا تشدید نظارت و بازدید به موقع اجرای محدودیت های رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان اتخاذ می‌شود.

تشدید نظارت اجرای محدودیت‌ها در شهرستان قدس اعمال می‌شود

به گزارش اقتصادآینده وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس؛ جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا استان تهران به ریاست محسن بند پی استاندار تهران بصورت ویدئو کنفرانس تشکیل و در این جلسه مسئولین ضمن استماع گزارش اقدامات صورت گرفته فرمانداران شهرستانها، مطالب و راه کارهایی جهت جلوگیری از ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا ارائه دادند.
لیلا واثقی ضمن ارائه گزارشی از نحوه عملکرد و مجموع فعالیت های شهرستان قدس در جهت مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی ‌گفت: قدرت سرایت، بیماری زایی، شیوع و مرگ ویروس جهش یافته کرونا بسیار زیاد میباشد که موجب نگرانی های فراوانی شده لذا ضروری است در هفته های منتهی سال تمام اقدامات در ابعاد مختلف از جمله فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی محقق شود.
فرماندار شهرستان قدس با اشاره به آمار افراد مشکوک به ویروس کرونا گفت: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از هزار مورد با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کردند که بیشتر آنها پس از انجام آزمایش های اولیه، عکس قفسه سینه و سی تی اسکن بر اساس نظر متخصصان با رد ابتلا به کرونا مرخص شدند.
واثقی ادامه داد: به منظور کنترل پروتکل های بهداشتی بازار و دستگاههای اجرایی بیش از ۹۰۰ مورد بازدید در اسفند ماه توسط تیم های بازرسی صورت گرفته، که در این بازدیدها ضمن آموزش استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به برخی از مدیران کارگاه ها و کارخانجاتی که دستورالعمل های وزارت بهداشت را رعایت نکردند، اخطار بهداشتی داده شد.
در ادامه واثقی با تاکید بر لزوم خودداری تردد غیرضروری توسط شهروندان در شرایط شیوع کرونا ویروس عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی از مردم شریف شهرستان قدس درخواست می‌شود برای کنترل این بیماری و کمک به کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سفرهای غیر ضروری در پایان سال خودداری کنند.