کد خبر: 274296
۰
۰
نسخه چاپی

۹۹ هنرمند مازندرانی نشان فرهنگ وهنر دریافت کردند

به گزارش اقتصادآینده نیوز، عباس زارع در خصوص وضعیت ارزشیابی هنری هنرمندان استان گفت: این هنرمندان واجد شرایط بر اساس رشته تخصصی ارزیابی و معادل آن درجه هنری یک تا پنج دریافت کرده اند.

وی افزود: تاکنون از میان رشته‌های هنری و هنرمندانی که شرایط برخورداری معادل هنری را داشتند، تعداد ۳۰ هنرمند در رشته هنرهای تجسمی، ۵۰ هنرمند در زمینه موسیقی و آواز و ۱۹ هنرمند در رشته هنرهای نمایشی موفق به کسب درجه هنری یک تا پنج شده اند و تعداد قابل توجهی از پرونده هنرمندان این استان در شورای ارزشیابی کشور در دست بررسی ست.

زارع ضمن اشاره به اهمیت تشکیل پرونده و معرفی هنرمندانی که به صورت تجربی فعالیت کرده اند و به نوعی صاحب سبک هستند و یا امکان تحصیل دانشگاهی نداشتند به شورای ارزشیابی، افزود: معادل هنری برای هنرمندان درجه هنری که در پنج سطح ارزشیابی می‌شود شامل درجه یک معادل دکتری، درجه ۲ معادل فوق لیسانس، درجه ۳ معادل لیسانس، درجه ۴ معادل فوق دیپلم و درجه ۵ معادل دیپلم است.

مدیرکل دستگاه فرهنگ و هنر استان افزود: هنرمندان بزرگ و ارزشمند بسیاری در مازندران در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند و ظرفیت‌های هنری استثنایی در این استان وجود دارد که ساماندهی پرونده هنری این سرمایه‌های فرهنگی و هنری و افزایش دارندگان درجه هنری از برنامه‌های اساسی این اداره کل است.

زارع در پایان به هنرمندان صاحب سبک استان اشاره کرد و گفت: مرحوم استاد ابوالحسن خوشرو، مرحوم استاد احمد محسن پور، مرحوم استاد حسین طیبی و استاد محمدرضا اسحاقی گرجی در رشته موسیقی و استاد محمدمهدی فرهنگی در رشته خوشنویسی از جمله هنرمندان خوش نام مازندران اند که دارنده نشان درجه یک هنری هستند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید