کد خبر: 274307
۰
۰
نسخه چاپی

تشریح جزییات حذف دفترچه تامین اجتماعی در کرمانشاه

میثم حجتی پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از اول اسفند سال ۱۳۹۹ چاپ دفترچه بیمه برای افراد زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی متوقف و نسخ الکترونیک جایگزین آن شده اما صفحات دفترچه‌های بیمه کنونی دارای اعتبار و قابل استفاده است.

وی افزود: افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان طرف یا غیر طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و نسخه الکترونیک خود را دریافت کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از یک سال است که مراکز درمانی تأمین اجتماعی طرح نسخه الکترونیک را اجرا کرده‌اند و از اول اسفند این طرح به صورت گسترده در کشور اجرایی شده است.

حجتی پور بیان کرد: بیش از یک هزار پزشک در استان کرمانشاه با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد دارند و در صورتی که پزشکی تمایل به استفاده از نسخه الکترونیک ندارد و یا شبکه قطع بود، می‌تواند از نسخه با سربرگ خود استفاده کند البته در حال اضافه کردن قابلیت خدمات الکترونیک آفلاین نیز هستیم.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان می‌توانند قبل از مراجعه به پزشک یا مراکز درمانی از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* یا درگاه es.tamin.ir از استحقاق درمان یا اعتبار دفترچه خود اطلاع پیدا کنند.

حجتی پور گفت: یکی از مزایای این طرح این است که یک سابقه پزشکی برای فرد تشکیل می‌شود و در صورت مراجعه مجدد به پزشک یا مراکز درمانی، کادر می‌توانند داروهای استفاده شده توسط فرد را مشاهده کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعویض دفترچه بیمه یکی از علت‌های حضور مردم در شعب است، افزود: در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر برای تعویض دفترچه بیمه به شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند.

گفتنی است، در استان کرمانشاه ۷۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید