کد خبر: 274328
۰
۰
نسخه چاپی

۴۳۰ هزار اصله نهال در خراسان جنوبی توزیع می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز علیرضا نصرآبادی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به بهره برداری از ۴۳ پروژه طی هفته منابع طبیعی در اشتان اظهارکرد: از این تعداد پروژه ۲۴ پروژه آبخیزداری ،۱۴ پروژه مقابله با بیابانزایی و یک پروژه در حوزه تعمیم و ترسیب کربن است.

وی اعتبار سرمایه گذاری شده دراین پروژه ها را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مزایای این طرح ۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد که شامل ۱۵ هزار خانوار هستند.

وی با شاره به اینکه تمام پروژه های منابع طبیعی در بخش های مختلف برای حفظ و احیای آب و خاک است اضافه کرد: ۱۱۵ روستا و آبادی ،۳۲ منبع آبی تحت تاثیر مستقیم این پروژه ها قرار می گیرند.

نصرآبادی اشتغال ایجاد شده بر اساس این پروژه ها را حدود ۱۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: همچنین در هفته منابع طبیعی و به مناسبت روز درختکاری ۴۳۰ هزار اصله نهال تولید شده در استان در بین مردم توزیع خواهد شد.

وی بیان داشت: البته برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل به دلیل بیماری کرونا امسال محل هایی برای توزیع در نظر گرفته نشده و هم استانی ها در شهر های مختلف می توانند نهال ها را از نهالستان ها تهیه کنند.

نصرآبادی تقدیر از نمونه های حوزه منابع طبیعی از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در استان ذکر کرد و افزود: با حضور استاندار و مسئولان استانی مراسم کاشت ۴ هزار اصله نهال در ورودی شهر بیرجند در روز پنج شنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید