مهار و مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی

مهار و مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی

 

اقتصاد آینده آذربایجان غربی (نعیمی) : امید خلیل زاده  مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت : وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در داخل استان کاملا مهار و مدیریت شده است.

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  امید خلیل زاده  در گفتگو با خبرنگاران ،  با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای مرغی در بخش روستایی به صورت محدود امسال مشاهده شد و امروز این بیماری در استان مهار و مدیریت شده است، افزود: اکیپ‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری با مراجعه به محل‌های آلودگی، عملیات مهار و معدوم سازی را آغاز و از گسترش آن در طیور بومی و روستایی منطقه و از همه مهمتر صنعت طیور آن پیشگیری کرده و کانون‌های آلوده را مختومه کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه زنده فروشی مرغ و ماکیان در میادین دواب و دیگر مکان‌های فروش ممنوع است، عنوان کرد: کارشناسان دامپزشکی در منطقه حضور دارند و اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام شده و تمامی واحدهای طیور بومی و صنعتی، شعاع یک، سه و هشت کیلومتری این بیماری تحت رصد و پایش مستمر قرار دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از مرغداران خواست که به اطلاعیه‌های بهداشتی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توجه کنند و هرگونه کاهش تولید و کاهش مصرف و تلفات را به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

خلیل زاده از روستاییان سطح استان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تلفات در طیور روستایی مراتب را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی گزارش دهند و افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این بیماری در صنعت طیور و پیامدهای احتمالی شیوع آن در جمعیت طیور صنعتی و بومی از تمامی کارشناسان و تولیدکنندگان بخش طیور به محض دیدن کوچک‌ترین علائم مشکوک به آنفلوانزای پرندگان، موضوع را به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش کنند.

 

وی در خصوص مصرف گوشت مرغ و نگرانی مردم از شیوع این بیماری در استان، اضافه کرد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ‌های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می‌باشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید